athens photo world 2022 cebfceb9 cebdceb9cebaceb7cf84ceadcf82 cf84cf89cebd ceb4cf8dcebf cebcceb5ceb3ceaccebbcf89cebd ceb2cf81ceb1ceb2ceb5ceaf

Το κεντρικό βραβείο απέσπασε ο ταλαντούχος Ουκρανός φωτορεπόρτερ Evgeniy Maloletka (Zhenya για τους φίλους), ο οποίος έκανε την αναπάντεχη εμφάνισή του στην απονομή των βραβείων την Κυριακή 29 Μαίου, στον Φάρο του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Ο Evgeniy Maloletka λοιπόν και ο Έλληνας Μιχάλης Πατσούρας είναι οι νικητές των Βραβείων Yannis Behrakis 2022 και Athens Photo World 2022, αντίστοιχα. Ο Ουκρανός φωτογράφος για τη δουλειά του «War in Mariupol» (Πόλεμος στη Μαριούπολη) και ο Μιχάλης Πατσούρας με τη δουλειά του «Still Human» (Ακόμη ανθρώπινοι) που κερδίζουν 15.000€ και 5.000€ αντίστοιχα. Την εκδήλωση αλλά και τη συζήτηση σχετικά με τα βραβεία και την σύγχρονη φωτοδημοσιογραφία συντόνισε η δημοσιογράφος Νίκη Λυμπεράκη.
Παρά τις αντιξοότητες των τελευταίων ετών, το Athens Photo World με τη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) – Ιδρυτικού Δωρητή της διοργάνωσης -πραγματοποίησε τους διαγωνισμούς και τη βράβευση των νικητών για τέταρτη συνεχή χρονιά, με την παράλληλη φιλοξενία της εκδήλωσης στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ), ανταποκρινόμενο τόσο στο όραμα του Γιάννη Μπεχράκη όσο και στην επιθυμία των μελών για διαρκή υποστήριξη και ενθάρρυνση των φωτορεπόρτερ στην Ελλάδα και τον κόσμο.
Για το Βραβείο Yannis Behrakis 2022 (#ΥΒΙΡΑ2022) φιναλίστ ήταν ο φωτογράφος Khalil Hamra με τη δουλειά του «Gaza’s Never Ending War» (Ο χωρίς τέλος πόλεμος στη Γάζα) και η Γαλλίδα Φωτογράφος Mahé Elipe που εργάζεται στο Μεξικό με τη δουλειά της «Niñas’ rebellion» (Η επανάσταση των κοριτσιών).Athens Photo World 2Ⓒ Μιχάλης Πατσούρας, νικητής βραβείου Athens Photo World 2022 (#APWA2022)

Για το Athens Photo World 2022 (#APWA2022) οι φιναλίστ (μαζί με τον Μιχάλη Πατσούρα) ήταν ο Αμερικανός φωτογράφος που εργάζεται στη χώρα μας από το 2019 Byron Smith με τη δουλειά του «Testament ‘22» (Διαθήκη ’22) και ο ήδη περιφερειακός νικητής Ευρώπης στο φετινό World Press Photo Κωνσταντίνος Τσακαλίδης με τη δουλειά του «Η Εύβοια στις φλόγες» (Evia on Fire). Η φωτογραφία του τελευταίου με την Παναγιώτα Κριτσιώπη που έκανε τον γύρο του κόσμου πέρσι τον Αύγουστο, εκτίθεται μέχρι τις 11 Ιουνίου στην έκθεση World Press Photo 2022 στο ισόγειο της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος στο Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ).
Ο Byron Smith, πρώτος φιναλίστ του βραβείου Athens Photo World θα έχει την ευκαιρία να συνεργαστεί με το ελληνικό Τμήμα των Γιατρών Χωρίς Σύνορα σε μια αποστολή, ενώ ο δεύτερος φιναλίστ Κωνσταντίνος Τσακαλίδης θα λάβει ένα Drone DJI Mavic Combo προσφορά του Galaios Photostores.
Φέτος για δεύτερη χρονιά η κριτική επιτροπή του διαγωνισμού για το βραβείο Yannis Behrakis εξήρε και άλλη μια δουλειά, απονέμοντάς κατ’ εξαίρεση τον τίτλο της «Τιμητικής Διάκρισης» (Honorable Mention). Πρόκειται για τη συλλογή φωτογραφιών από τα τελευταία δύο ρεπορτάζ του βραβευμένου με Pulitzer Ινδού φωτογράφου Danish Siddiqui ο οποίος σκοτώθηκε στις 16 Ιουλίου 2021 καθώς κάλυπτε τις συγκρούσεις μεταξύ των Αφγανικών δυνάμεων ασφαλείας και των Ταλιμπάν στα σύνορα με το Πακιστάν.
Η Corinne Dufka, φωτοδημοσιογράφος και Διευθύντρια του Παρατηρητηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της Δυτικής Αφρικής, μέλος της κριτικής επιτροπής του φετινού διαγωνισμού ανέφερε:
«Εφέτος, έχουμε τη χαρά να τιμούμε τον Ουκρανό φωτορεπόρτερ Evgeniy Maloletka με το Διεθνές Βραβείο Φωτορεπορτάζ Yannis Behrakis για τις συγκλονιστικές και εξαιρετικές φωτογραφίες του από την πολιορκία της Μαριούπολης. Οι συνάδελφοί μου κριτές Yunghi Kim, Dusan Vranic και εγώ εντυπωσιαστήκαμε από το σθένος που επέδειξε αφηγούμενος τις ιστορίες των Ουκρανών των οποίων οι ζωές διαλύθηκαν και καταστράφηκαν από τον πόλεμο. Οι εικόνες του από τραυματισμένους πολίτες, πενθούντες γονείς, κατεστραμμένα σπίτια και βιαστικές κηδείες, διηγούνται μια ιστορία πόνου που λίγοι από εμάς μπορούν να συλλάβουν. Είμαστε απίστευτα ευγνώμονες για τις θυσίες που έκανε ο Evgeniy για να αφηγηθεί την ιστορία της Μαριούπολης και μάλιστα με τόση αμεσότητα και ανθρωπιά.
Τιμούμε επίσης τον επιλαχόντα Khalil Hamra, οι φωτογραφίες του οποίου από τις βίαιες συγκρούσεις στη Γάζα το 2021 μας συναρπάζουν και μας καθηλώνουν, καθώς εξερευνά τον πόνο, τον αγώνα και τις απώλειες των ανθρώπων. Και η συναρπαστική ιστορία της Mahé Elipe για τις νεαρές γυναίκες στο Μεξικό που αντιστέκονται στην επιδημία βίας κατά των γυναικών και των κοριτσιών με χάρη, ανυπακοή και αγάπη. Τέλος, απονέμουμε τιμητική διάκριση στον Danish Siddiqui για την προσωπική του απεικόνιση των καταστροφικών επιπτώσεων της COVID-19 στην πατρίδα του, την Ινδία, και για τις συγκινητικές και δυνατές φωτογραφίες του από την ανακατάληψη του Αφγανιστάν από τους Ταλιμπάν, για τις οποίες, με τραγικό τρόπο, έκανε την υπέρτατη θυσία.
Καθένας από αυτούς τους φωτορεπόρτερ ενσαρκώνει αυτό για το οποίο έζησε και αγωνίστηκε ο Γιάννης: την αποκάλυψη των αγώνων των απλών ανθρώπων που προσπαθούν να ζήσουν τη ζωή τους και να αγαπήσουν τις οικογένειές τους μέσα στη φτώχεια, στις συγκρούσεις και στη βία».
Ο Νίκος Αποστολόπουλος, φωτορεπόρτερ ο ίδιος και Επίκουρος Καθηγητής του Τμήματος Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Μέσων του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και μέλος της επιτροπής του διαγωνισμού για το Βραβείο Athens Photo World ανέφερε για τους φιναλίστ
«Αν οι προσεγγίσεις των φωτογράφων στην ανθρώπινη δυστυχία μοιάζουν είναι γιατί η ανθρώπινη δυστυχία γεννά σε όλους μας λίγο-πολύ τα ίδια συναισθήματα. Μου μοιάζει όμως αισχρή πολυτέλεια να χρησιμοποιεί ο φωτογράφος τη μιζέρια σαν “καμβά” για να παραθέσει την υψηλού επιπέδου εικαστική του αναζήτηση. Προτιμώ σε κάθε περίπτωση τον φωτογράφο που προσεγγίζει άμεσα το θέμα του, που δεν είναι “αποστασιοποιημένος” από τα δρώμενα, που παίρνει θέση, που οργίζεται, που κλαίει. Με αυτά τα κριτήρια (*) έγινε και η προσωπική μου επιλογή των φωτογράφων και των έργων τους για τα φετινά βραβεία. Για το ταξίδι αυτό στην “καρδιά του σκοταδιού” τους ευχαριστώ από βάθους καρδιάς».

Πληροφορίες: www.apw.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.