Από τα 92.675 εισιτήρια του προηγούμενου box-office report, η αγορά κράτησε δυνάμεις (και πάλι μόλις -10% έχασε το top 10!), φτάνοντας τα 84.328 εισιτήρια, δίχως κάτι σπουδαίο και πολύ εμπορικό στις πρεμιέρες και τα καιρικά φαινόμενα ν’ αγριεύουν. Στο αντίστοιχο διάστημα πέρσι, είχαν κοπεί 49.294 εισιτήρια. Θα έλεγε κανείς, λοιπόν, πως το κοινό κάπως άρχισε να παίρνει μπρος, καθώς υπάρχουν έργα τα οποία συζητιούνται και υπενθυμίζουν την ύπαρξη της κινηματογραφικής αίθουσας και της ψυχαγωγίας που προσφέρει. Με μια λέξη… «Η Φάλαινα»! Οι πάντες μιλούν γι’ αυτή την ταινία και η προσέλευση παραμένει αμείωτη (-3% αυτό το τετραήμερο!). Έτσι, ακόμα 15.778 εισιτήρια (από 87 οθόνες) προστέθηκαν σε ένα σύνολο που έχει φτάσει τα 75.723, καθώς το φιλμ διανύει την τέταρτη εβδομάδα προβολής του. Έσκισε το σαββατόβραδο (6.262) και δεν είχε καθόλου άσχημη Κυριακή (4.830). Το γεγονός ότι δεν προτάθηκε (και) για Όσκαρ καλύτερης ταινίας δεν έκανε το (τεράστιο) word of mouth να κοπάσει και τούτη η δουλειά του Ντάρεν Αρονόφσκι δείχνει ικανή να εκτοξευτεί ακόμη ψηλότερα. Χαίρομαι ιδιαίτερα, διότι το FREE CINEMA την υποστήριξε όσο κανένα άλλο ελληνικό Μέσο (για να μην αναφερθώ στις εξωφρενικά διχασμένες ή τις κάργα αρνητικές κριτικές που βάπτισαν το φιλμ… «εκβιαστικό μελόδραμα» και το έριξαν στον Καιάδα).
Η μοναδική πρεμιέρα τούτων των ημερών που είχε λίγες ελπίδες να σταθεί στα πόδια της ήταν η περιπέτεια δράσης «Εκτός Ελέγχου» (φωτό), η οποία άνοιξε στο #2 με 11.364 εισιτήρια (από 62 οθόνες). Εννοείται πως είχε ζήτηση στο weekend (4.672 και 3.003 εισιτήρια, στις αντίστοιχες μέρες). Ο επερχόμενος Αστερίξ και ο Σιάμαλαν μπορεί να κοντράρουν τις διαθέσεις του πιο mainstream κοινού από Πέμπτη, εκτός κι αν έχει την τύχη που συνάντησε εσχάτως ο Γκάι Ρίτσι. Στο #3 συναντάμε το «Avatar: The Way of Water» (-29% για έβδομο τετραήμερο είναι εντυπωσιακό), με 10.513 εισιτήρια (από 55 οθόνες). Εξακολουθεί να κάνει χαμό τα Σάββατα (4.832) και, φυσικά, το σύνολό του ξεπέρασε την τετρακοσάρα (405.372), πλέον. Μπορεί να μαζεύει και «ψίχουλα» (που λέει ο λόγος…) για αρκετούς μήνες ακόμα, οπότε είναι μάλλον δύσκολο να φανταστώ που θα φτάσει. Εξαρτάται από την παραμονή του στις αίθουσες (έχω ξαναγράψει πολλάκις για την έντονη δυναμική που διατηρεί στα weekend του).
Το αμιγώς παιδικό animation βαστάει γερά στο top 10. Στο #4 βρίσκουμε το προφανώς προσφιλές σουξέ του «Ο Παπουτσωμένος Γάτος: Η Τελευταία Επιθυμία» (-12%), με 8.548 εισιτήρια (από 66 οθόνες) και ίσως αναπάντεχα μεγάλο σύνολο στα 121.127, ενώ στο #5 είχε τρομερά γερό κράτημα (μόλις -3%!) το «Η Μικρή Πυροσβέστης» (φωτό), με 8.370 εισιτήρια (από 84 οθόνες). Μετά από έντεκα μέρες προβολής, έχει συγκεντρώσει ένα πλέον αξιοπρεπές (για ανεξάρτητη παραγωγή του είδους) σύνολο 17.800 εισιτήριων.
Στο #6 υποχώρησε η «Βαβυλώνα» του Ντέιμιεν Τσαζέλ (φωτό), χωρίς τραγική πτώση (-34%), κόβοντας 7.782 εισιτήρια (από 57 οθόνες). Έργο adult κοινού του σαββατόβραδου (3.179), συγκεντρώνει κυρίως εγκωμιαστικά σχόλια από τους θεατές (το παρατηρώ με ικανοποίηση στα social), όμως, η άνω των τριών ωρών διάρκειά του το καταδικάζει σε όλο και λιγότερες προβολές ή προβληματισμό των αιθουσαρχών που δεν ξέρουν πώς να το… χωρέσουν στον προγραμματισμό τους. Σε έντεκα μέρες προβολής, πάντως, έχει φτάσει τα 25.868. Από την άλλη, το «μας τα ζαλίσατε» οσκαρικό «The Fabelmans» σέρνεται στα 28.176, ενώ παίζει εδώ και δέκα εβδομάδες! Το αναφέρω διότι ακούω να κυκλοφορούν κακίες για την καριέρα της ταινίας του Τσαζέλ…
Αν και υποχωρεί αισθητά (-51%), το «Operation Fortune: Η Μεγάλη Απάτη» του Γκάι Ρίτσι διατηρεί την παρουσία του στην πρώτη δεκάδα, κόβοντας 3.090 εισιτήρια (από 21 οθόνες), για να φτάσει τα 51.810 σε σύνολο. Στο #8, με εξαιρετικό ποσοστό κρατήματος (-22%), συνεχίζει την προβολή του για δεύτερη εβδομάδα με θετικό word of mouth το ελληνικό «Πίσω από τις Θημωνιές», κόβοντας 2.346 εισιτήρια (από 31 οθόνες). Στα 7.166 το σύνολο. Περίπτωση που χρειάζεται διάρκεια για πιάσει περισσότερο κόσμο. Το «Aftersun» επιστρέφει στο top 10 (+11%!), με μια οσκαρική υποψηφιότητα πρώτου ανδρικού ρόλου και 2.252 εισιτήρια (από 13 οθόνες). Τα 1.021 τα έκοψε το σαββατόβραδο! Με σύνολο στα 24.549, είναι το πιο αναπάντεχο «art-house» hit της σεζόν. Φταίει σίγουρα το word of mouth, όμως, εδώ υπάρχει και σχετικά μεγάλη μερίδα θεατών που (κατόπιν) ομολογεί ότι παρασύρθηκε άδικα. Τέλος, το πρωτοεμφανιζόμενο anime «Μπελ: Ο Δράκος και η Πριγκίπισσα» (φωτό) έκανε ποδαρικό στο #10, κόβοντας μονάχα 2.232 εισιτήρια (από 61 οθόνες). Αν και το είδος έχει κάπως πιο μεγάλους σε ηλικία fans, οι προβολές στην ιαπωνική γλώσσα συγκέντρωσαν 671 θεατές, ενώ η ελληνική μεταγλώττιση (πρωτοτυπία για animation του συγκεκριμένου genre) τα πήγε σαφώς καλύτερα (1.561 εισιτήρια). Μόδα που «κάηκε» πολύ γρήγορα, θα έλεγα…