Από τα 72.411 εισιτήρια που μετρούσαμε στο προηγούμενο box-office report, το νούμερο των τελευταίων ημερών εκτόξευσε την αγορά στα 118.797! Από αυτά, τα 44.811 προέρχονται μονάχα από το ντεμπούτο του animated «Super Mario Bros.: Η Ταινία» (από 180 οθόνες)! Επειδή μιλάμε για τίτλο ονομαστό σαν franchise (από το format των games), αλλά και για παραγωγή της πολύ δυνατής στο genre εταιρείας Illumination, θα χρησιμοποιήσω σαν παράδειγμα σύγκρισης το opening του «Minions 2: Η Άνοδος του Γκρου» από τα τέλη του περσινού Αυγούστου, το οποίο είχε πιάσει 57.732 εισιτήρια (από 204 οθόνες). Σχεδόν στο ίδιο μήκος κύματος, δηλαδή. Η βασικές τους διαφορές; Οι αδελφοί Μάριο δεν ήταν… μέχρι χθες ένα τόσο hot item για την pop κουλτούρα του σήμερα και το ντόπιο κοινό δεν έδειξε ενδιαφέρον στις καθημερινές (4.787 την Πέμπτη και 5.478 την Παρασκευή), αφήνοντας να εννοηθεί πως το φιλμ αντιμετωπίστηκε εξαρχής ως παιδικό, δίχως ν’ αγκαλιάσει τόσο τους adult… παίκτες του παρελθόντος (συνολικά μέσα στο τετραήμερο, οι αγγλόφωνες προβολές συγκέντρωσαν 5.949 θεατές, από 37 οθόνες). Εκεί που έγινε της μουρλής ήταν στο weekend (17.828 και 16.718, στις αντίστοιχες μέρες), όπου τα νούμερα άφησαν πίσω ακόμη και το sequel των «Minions» (16.454 και 14.738, στις αντίστοιχες μέρες)! Με τις πασχαλινές γιορτές μπροστά μας και δίχως ιδιαίτερο ανταγωνισμό από άλλες animated ταινίες για κάμποσο καιρό, όλα δείχνουν πως οι αδελφοί Μάριο θα μας απασχολούν τουλάχιστον μέχρι να έχουν ανοίξει τα θερινά σινεμά (με άλλα λόγια, μέχρι το «Elemental» της Disney, το οποίο θα παίζει από 15 Ιουνίου)!
Στο #2 έκανε ποδαρικό ο «Εξορκιστής του Βατικανού» (φωτό), κόβοντας 20.984 εισιτήρια (από 88 οθόνες). Έπαιξε με τετραχίλιαρα κάθε μέρα, εκτός του σαββατόβραδου (6.886), το οποίο υπερίσχυσε, φυσικά. Αξιοπρεπές νούμερο, αν σκεφτούμε το ντεμπούτο του θρίλερ τρόμου με εξορκισμούς «Το Φως του Διαβόλου» (30.546 εισιτήρια, από 68 οθόνες), από τα τέλη του περσινού Οκτώβρη. Εκείνο, βέβαια, είχε επωφεληθεί και από τη «Γιορτή του Σινεμά» με το εισιτήριο των 2 ευρώ (στη συγκεκριμένη μέρα είχε κόψει 18.277 εισιτήρια!). Πάντως, ουδεμία σύγκριση με το (σαγόνια στο πάτωμα) άνοιγμα της «Καλόγριας», το Σεπτέμβρη του 2018, με 76.026 εισιτήρια (από 133 οθόνες). Θεού θέλοντος (#irony), μέρες που ‘ναι, καλό κράτημα θα έχει. Στο #3 υποχώρησε το τέταρτο μέρος του «John Wick» (-51%), κόβοντας 15.952 εισιτήρια (από 84 οθόνες). Το πιο εντυπωσιακό (και άχαστο, if you ask me) sequel τούτου του franchise συγκέντρωσε 5.631 εισιτήρια το σαββατόβραδο (η καλύτερη προσέλευση αυτών των ημερών), ενώ το σύνολό του δικαίως βρίσκεται ψηλά (137.378).
Η αλήθεια είναι πως το σοκ της εβδομάδας δεν ήταν το άνοιγμα της ταινίας των «Super Mario Bros.» αλλά η… επική έναρξη των «Epic Movie Nights» των VILLAGE Cinemas, σε συνεργασία με την εταιρεία διανομής TANWEER και την υποστήριξη του FREE CINEMA. Το extended cut του πρώτου μέρους της τριλογίας του «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών», σε ανάλυση εικόνας 4K και Dolby Atmos ήχο, έφερε στα ταμεία το αδιανόητο νούμερο των 9.501 θεατών (από 5 οθόνες)! Στο weekend ακούστηκαν ιαχές από 3.119 και 3.159 θεατές (στις αντίστοιχες μέρες). Η ανταπόκριση σίγουρα ξάφνιασε (για να το πω όσο πιο κομψά γίνεται) την αγορά, ενώ στις επόμενες εβδομάδες έπονται και οι δύο συνέχειες του «Άρχοντα», πάντοτε σε limited και αποκλειστική προβολή στις αίθουσες των VILLAGE. Εννοείται ότι το concept αυτών των ειδικών screenings με παλαιότερους κινηματογραφικούς τίτλους δεν θα τελειώσει με τούτη την τριλογία…
Στο #5 συναντάμε το new entry του «Air» (φωτό), με 6.538 εισιτήρια (από 62 οθόνες). Αν και ψυχαγωγικότατο, το έργο δεν φάνηκε τόσο δελεαστικό στο ελληνικό κοινό λόγω θέματος (η ιστορία του ομώνυμου παπουτσιού της Nike) ή μπορεί να κράτησε εκτός κάποιους που φαντάστηκαν ότι πρόκειται περί αθλητικής ταινίας (είδος όχι ακριβώς δημοφιλές εδώ). Καλύτερη ανταπόκριση είχε το σαββατόβραδο (2.142), με την Πέμπτη ν’ ακολουθεί (1.875). Άμα ακούσετε τον τίτλο σε καμιά κατηγορία των Όσκαρ του χρόνου, τα ξαναλέμε γι’ αυτό που… χάσατε! Στο #6 έπεσε με κρότο (-61%) το «Dungeons & Dragons: Εντιμότητα Μεταξύ Κλεφτών», κόβοντας 4.939 εισιτήρια (από 41 οθόνες). Έχοντας συγκεντρώσει μόλις 25.766 εισιτήρια μέχρι στιγμής, το λες και φιάσκο.
Αναπάντεχα γερό κράτημα (-15%) είχε το art-house προσανατολισμού «Μπλε Καφτάνι», με 2.704 εισιτήρια (από 21 οθόνες). Είναι εξωφρενικά μεγάλο το δίκτυο διανομής για τέτοιο έργο, όμως, η ανταπόκριση δείχνει πως έχει κάποια πέραση στο κοινό. Φυσικά, ως ξεκάθαρα adult τίτλος, κυριαρχεί το σαββατόβραδο (1.139). Αν βγάζει και θετικό word of mouth, μπορεί να έχει μέλλον, καθώς ήδη έχει συγκεντρώσει σύνολο 7.439 (μικρό αλλά υγιές νούμερο για το genre τη σήμερον ημέρα). Στο #8 έκανε παρθενική εμφάνιση το νεανικό «Γλυκιά Καταστροφή» (φωτό), με 2.596 εισιτήρια (από 25 οθόνες). Ένα περίεργα limited opening, δίχως κριτικές αφού δεν πραγματοποιήθηκε δημοσιογραφική προβολή κι ένα αποτέλεσμα πολύ κατώτερο και από εκείνο του (ανάλογου ενδιαφέροντος) τέταρτου μέρους του «After» (8.359 εισιτήρια, από 67 οθόνες), στα τέλη του περσινού Αυγούστου. Το top 10 συμπληρώνουν δύο παιδικοί τίτλοι, το «Μούμιες» (-61%) με 2.375 εισιτήρια (από 54 οθόνες) και σύνολο στα 43.786, και το «Τα Αβγά και τα Πασχάλια» (-58%), με 1.949 εισιτήρια (από 43 οθόνες) και σύνολο στα 10.882. Εύλογα σημαντικές οι ποσοστιαίες πτώσεις, καθώς όλο το χαρτί πήγε προς τ’ αδέλφια της οικογένειας Μάριο.