cf83cf85cebdceadcebdcf84ceb5cf85cebeceb7 cebcceb5 cf84ceb7cebd ceb2ceafcebacf85 cebcceb1cf81cebacebfcebbceadcf86ceb1

Με τη δεύτερη διοργάνωση του μεγάλου φωτογραφικού διαγωνισμού Click στη Φύση για τις περιοχές Νatura 2000, να μπαίνει πλέον  δυναμικά στο 2022 και να έρχονται συνεχώς νέες συμμετοχές, το ενδιαφέρον διευρύνεται και πολλοί ενδιαφερόμενοι μας προσεγγίζουν. Κατά κανόνα είναι αυτοί που προετοιμάζουν το υλικό τους και θα ήθελαν να πληροφορηθούν λεπτομέρειες και να αυξήσουν τις πιθανότητες διάκρισης. Θεωρήσαμε λοιπόν σκόπιμο και παραγωγικό να απευθυνθούμε στα μέλη της κριτικής επιτροπής και να μιλήσουμε μαζί τους, αντλώντας από την πείρα τους. Ο γόνιμος διάλογος ξεκινά με την Βίκυ Μαρκολέφα, σκηνοθέτη και φωτογράφο με αρκετά βραβεία αλλά και μεγάλη εμπειρία στην ταξιδωτική φωτογραφία.
Φωτογραφία ανοίγματος: Ισλανδία, 2019

• Ποιό είναι το μυστικό σας που καταφέρνετε να συνδυάζετε τις ιδιότητες φωτογράφου, παραγωγού και σκηνοθέτη;
Η φωτογραφία και ο κινηματογράφος είναι συγκοινωνούντα δοχεία και νομίζω πως είμαστε όντα πολυδιάστατα και ικανά.

• Η φωτογραφία πως σας προέκυψε; Ως μέρος των υπόλοιπων ενασχολήσεών σας ή αυτοδύναμα;
Ξεκίνησα να φωτογραφίζω την περίοδο της εφηβείας και από το 2008 αποτελεί και κομμάτι της επαγγελματικής μου δραστηριότητας. Με κέρδισε η φωτογραφία τεκμηρίωσης, γεγονός που νομίζω αποτέλεσε και την αρχή του νήματος για τη μετέπειτα ενασχόλησή μου με την παραγωγή ντοκιμαντέρ και πρόσφατα με την σκηνοθεσία.Meet The Pokot 03 Kenya Vicky MarkolefaMeet The Pokot, series, A girl plays on the roots of a tree next to a stream, one of the few water sources close to her community,Tangulbei, Rift Valey, Kenya which is often affected by droughts. The Pokot people have been practicing nomadic pastoralism for ages and their way of life depends entirely on their immediate environment. 2013

• Και από τα (πολλά) πράγματα που κάνετε, ποιο θεωρείτε πιο απαιτητικό, ως μεγαλύτερη πρόκληση τρόπον τινά;
Η μεγαλύτερη πρόκληση βρίσκεται στη σχέση μου με τα αντικείμενα αυτά και όχι στα ίδια. Ίσως στο μέλλον αποφασίσω να ασχοληθώ με κάτι εντελώς διαφορετικό, με θέματα που ακόμη δεν έχω αγγίξει. Προσπαθώ να διατηρήσω το υπόβαθρο που θα υποστηρίξει αυτές τις αποφάσεις.

• Βλέποντας τις δουλειές σας στον κινηματογράφο, ένα μεγάλο μέρος έχει σχέση με το θαλάσσιο στοιχείο. Θέλετε να σχολιάσετε επ αυτού;
Τα τελευταία 5 χρόνια έχω εργαστεί σχεδόν αποκλειστικά πάνω σε οικολογικά θέματα με έμφαση στο θαλάσσιο περιβάλλον. Τα δύο ντοκιμαντέρ που ετοιμάζουμε (Mind The Bump Productions) αφορούν τη βιοποικιλότητα στη Μεσόγειο και τη βαθιά οικολογία και αναμένεται να παρουσιαστούν τους επόμενους μήνες.

• Με ποιό τρόπο η φωτογραφική σας ενασχόληση άγγιξε την οικολογική ευαισθητοποίηση και το ενδιαφέρον προς τη διατήρηση και προστασία του περιβάλλοντος;
Είναι δύο στοιχεία που συνυπάρχουν στη ζωή μου και η σύνδεσή τους είναι απόλυτα φυσική. Έχω συνεργαστεί με αξιόλογες οργανώσεις και φορείς σε διεθνές επίπεδο και αυτό με βοήθησε να αποκτήσω σημαντικές γνώσεις και εμπειρία, πέρα από το προσωπικό αρχικό ενδιαφέρον και αγάπη.

• Μαθαίνουμε ότι έχετε εμπειρία στην ταξιδωτική φωτογραφία σε διαφορετικά γεωγραφικά μήκη και πλάτη. Πιστεύετε ότι τα οικολογικά προβλήματα στον πλανήτη είναι ενιαία ή διαφορετικά κατά περιοχή; Και εν τέλει, πρέπει να είναι ενιαία η αντιμετώπισή τους;Τα προβλήματα και οι επιπτώσεις τους μπορεί να διαφέρουν, έχουν όμως κοινή αφετηρία: την πεποίθηση ότι είμαστε κάτι διαφορετικό από αυτό που είμαστε.
Ειδικά για τα περιβαλλοντικά ζητήματα, οι ειδικοί μας ενημερώνουν πως η έγκαιρη πρόληψη σε αντίθεση με τη συχνά πρόχειρη και ελλιπή αντιμετώπισή τους, έχει καλύτερα αποτελέσματα. Η αντιμετώπισή ιδανικά θα έπρεπε να είναι συνολική και δίκαιη, αλλά δεν είναι. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι άνθρωποι που ευθύνονται λιγότερο για την κλιματική κρίση επωμίζονται το μεγαλύτερο βάρος των επιπτώσεών της. Κοιτάζοντας την εικόνα, θα βρούμε και τον εαυτό μας στο κάδρο. Μάς αφορά προσωπικά όσο οτιδήποτε άλλο.INDIGENIUS LOCI DOCUMENTARY VICKY MARKOLEFAΝτοκιμαντέρ INDIGENIUS LOCI: Ο Βασίλης Φουρκιώτης με το κοπάδι του στο ΜπαΙρι, Σκλήθρο, Ελλάδα 2020.

• Ο διαγωνισμός Click στη Φύση στην περυσινή του διοργάνωση προσέλκυσε αρκετούς φωτογράφους. Πως κρίνετε το επίπεδο αυτών των συμμετοχών;
Συνολικά η διοργάνωση θεωρώ πως είχε θετικό αντίκτυπο και σε αυτό συνέβαλαν οι ποιοτικές εικόνες που παρουσιάστηκαν. Ελπίζω και φέτος να λάβουμε αξιόλογες συμμετοχές και να παρουσιάσουμε ένα άρτιο αποτέλεσμα.

• Για τη φετεινή διοργάνωση, τι θα συμβουλεύατε για μια πετυχημένη συμμετοχή, ειδικά αυτούς που δεν διαθέτουν πολλή πείρα από διαγωνισμούς;
Θα χαιρόμουν να λάβουμε συμμετοχές από όσους ενδιαφέρονται να υποβάλουν τις εικόνες τους, ανεξαρτήτως επιπέδου και εμπειρίας. Οι αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με το θέμα, τις κατηγορίες κλπ μάς βοηθούν να προσανατολιστούμε. Νομίζω πως θα έχει ενδιαφέρον να αφεθούμε στη μαγεία αυτών των περιοχών και να βιώσουμε δημιουργικά αυτή την εμπειρία. Η εικόνα τελικά θα προκύψει.

• Θεωρείτε ότι η κινητικότητα μέσα από το διαγωνισμό, έχει τη δυναμική να ενεργοποιήσει κι άλλο κόσμο να δει με άλλο μάτι το ελληνικό οικοσύστημα, στις περιοχές Natura 2000 κι όχι μόνον;
Ναι, οι εικόνες μας έχουν δύναμη.BERBER SERIES 01 VICKY MARKOLEFABERBER series, Έρημος Σαχάρα, Τυνησία, 2021. 

• Τελικά εν έτει 2022 είμαστε πιο συνειδητοποιημένοι απέναντι στο περιβάλλον;
Τουναντίον, απομακρυνόμαστε από το φυσικό περιβάλλον. Η διατήρηση μιας υγιούς σχέσης με τον ‘φυσικό μας εαυτό’ είναι συνειδητή προσπάθεια, με απαιτήσεις όπως οι υπόλοιπες σχέσεις μας. Η φωτογραφία μπορεί να μας φέρει πιό κοντά σε αυτή μας τη διάσταση.

• Πιστεύετε ότι πρέπει να εφαρμόζονται συγκεκριμένοι κανόνες δεοντολογίας που απορρέουν από την βιοηθική στη φωτογραφία φύσης;
Οι όποιες αρχές πρώτα ξεκινούν από εμάς και ενσωματώνονται στην πρακτική. Εφόσον ο διαγωνισμός αφορά προστατευόμενες περιοχές, μοναδικά οικοσυστήματα στα οποία είμαστε φιλοξενούμενοι, οφείλουμε να ενημερωθούμε για τους κανόνες που ισχύουν πριν τα επισκεφθούμε. Θέλουμε να βιώσουμε μια ωραία εμπειρία με ελάχιστο ή μηδενικό αποτύπωμα. Πρεσβεύουμε πιστεύω με αυτόν τον τρόπο την προστασία αυτών των περιοχών όχι μόνο με τις εικόνες μας, αλλά και μέσα από τη φωτογραφική διαδικασία και τη συμπεριφορά μας.

VICKY MARKOLEFA PHOTO BASTIAN FISCHERMINI ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

ΒΙΟ https://www.vickymarkolefa.net/a-few-words

www.mindthebump.de
https://www.instagram.com/vickymarkolefa/
https://www.facebook.com/vicky.markolefa
Natura 2000 ADV 2nd Edition

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.