Από τα 77.690 εισιτήρια που μετρούσαμε στο προηγούμενο box-office report, υποχωρούμε αισθητά προς τα 65.098 ενός τετραημέρου που υποτίθεται πως είχε εθνικές βουλευτικές εκλογές, αλλά με το 47,17% να μην προσέρχεται καν στις κάλπες (φανταστείτε να είχαμε επαναληπτικές και τον Αύγουστο, aloha from me to you!). Για να μην πω ότι δεν έσκισαν και οι τηλεθεάσεις των αποτελεσμάτων (το πρώτο τηλεοπτικό κανάλι έπιασε περίπου 14,6%. Ίσως μεγαλύτερη ήταν η επιτυχία που σημείωσαν οι… παραλίες χθες, με τα reportage της TV… σχεδόν να παροτρύνουν τον κόσμο από Αττική, νησιά και όπου φανταστεί κανείς ότι υπάρχει plage να τρέξουν για ένα μπανάκι, ανεξαρτήτου ώρας (ή έστω μέχρι τις 19:00, if you get my point). Αναλυτικά παρατηρώντας τα νούμερα του τετραημέρου, ψεύτης δεν βγαίνω: 11.498 εισιτήρια κόπηκαν την Πέμπτη, 15.147 την Παρασκευή, 23.845 το Σάββατο και… 14.608 την Κυριακή.
Το animated «Στο Στοιχείο τους» της Pixar μπορεί να σκαρφάλωσε στην κορυφή με 13.218 εισιτήρια (από 127 οθόνες), όμως, στην πραγματικότητα έχασε και ένα -34% στην προσέλευσή του, σε σύγκριση με το… βροχερό και μέτριο άνοιγμά του το προηγούμενο τετραήμερο. Προφανώς, είχε καλύτερη αντιμετώπιση στο weekend (4.645 και 3.569, στις αντίστοιχες μέρες). Το έργο έχει φάει πανωλεθρία και στις ΗΠΑ, ενώ εδώ συνολικά έχει φτάσει τα 43.505 εισιτήρια. Καμία σχέση με τις δυνατότητες που είχε παλιά στο είδος αυτό το studio της Disney. Στο πέρασμα του χρόνου ίσως προσπαθήσουμε να μελετήσουμε και την επίδραση της ύπαρξης του Disney+, πέραν του εκάστοτε ποιοτικού «χαντακώματος» μιας παραγωγής. Μπορεί το κοινό να συνηθίζει στην ιδέα ότι το ίδιο «προϊόν» δεν θα αργεί να είναι διαθέσιμο (νόμιμα) και στο σπίτι;
Μάλλον κερδισμένος της εβδομάδας ήταν ο Γουές Άντερσον και το πρωτοεμφανιζόμενο «Asteroid City», το οποίο συναντάμε στο #2 με 10,019 εισιτήρια (από 49 οθόνες). Η Αττική (όπως ήταν επόμενο) πρώτευσε, με 7.988 εισιτήρια (από 25 οθόνες). Εάν η Κυριακή (1.953, το κατώτερο νούμερο του τετραημέρου) δεν έτρωγε ένα κάποιο σχετικό πλήγμα από το ενδιαφέρον του adult κοινού για τα εκλογικά αποτελέσματα, το έργο θα πήγαινε ακόμη καλύτερα, με το σαββατόβραδο (3.456) να παίρνει κεφάλι χαρακτηριστικά και να σχηματίζονται μεγάλες ουρές θεατών έξω από κεντρικά (κυρίως) θερινά της Αθήνας (φωτό). Συγκρίνοντας με την προηγούμενη ταινία του Άντερσον, τη «Γαλλική Αποστολή» (opening στα 5.204 εισιτήρια, από 56 οθόνες, στις αρχές Δεκέμβρη του 2021), μιλάμε για θρίαμβο! Το αντίθετο εισέπραξε η δήθεν «λαϊκή» σεξοκωμωδία (που τελικά ήταν ένα νεανικό romance δίχως ίχνος γέλιου…) «Μαθήματα Αποπλάνησης», που άνοιξε στο #3 με 8.228 εισιτήρια (από 71 οθόνες). Το σύνολο οφείλει πολλά στα εισιτήρια του Σαββάτου (3.243). Το ίδιο γραφείο διανομής λανσάρει «Ιντιάνα Τζόουνς» από την ερχόμενη Πέμπτη, οπότε αντιλαμβάνεστε τι σφάξιμο έχει να δει στον προγραμματισμό η Τζένιφερ Λόρενς και το nerd παρεάκι της…
Αδιανόητη η ήττα του «The Flash» (-73%!) στο δεύτερο τετραήμερό του, με 6.345 εισιτήρια (από 90 οθόνες). Η επιθετικότητα εναντίον του έργου… διεθνώς (!) εστιάζεται ουσιαστικά στη φήμη του πρωταγωνιστή του, ο οποίος βιώνει ένα επικό #cancel που «καταπίνει» το όποιο word of mouth για το ίδιο το φιλμ. Καλύτερη προσέλευση είχε το Σάββατο (1.996), αλλά με σύνολο πρώτων έντεκα ημερών προβολής στα 38.957, υπάρχει σοβαρό πρόβλημα… Πέφτει (-54%) πια και το animated «Spider-Man: Ακροβατώντας στο Αραχνο-Σύμπαν», κόβοντας 5.448 εισιτήρια (από 62 οθόνες) και πετυχαίνοντας ένα ιδιόρρυθμα ισορροπημένο weekend (1.717 και 1.774, στις αντίστοιχες μέρες). Εξωφρενικά απρόσμενο το σύνολο στα 90.047. Στο #6 έκανε ντεμπούτο το παλαιομοδίτικο αστυνομικό νουάρ «Ντετέκτιβ Μάρλοου» (φωτό), με 4.373 εισιτήρια (από 32 οθόνες). Συγκέντρωσε την προσοχή του ενήλικου κοινού το σαββατόβραδο (1.843), αλλά… «εξαϋλώθηκε» σε σοκαριστικό βαθμό την Κυριακή (μόλις 693!). Θα μπορούσε να είχε λίγο καλύτερη τύχη σε άλλο επταήμερο και σίγουρα κάπως πιο μακριά από την επέλαση του… Doctor Jones.
Στο #7 βλέπουμε ένα ενδιαφέρον δείγμα του… θερινού word of mouth. Το ιταλικό αστυνομικό θρίλερ «Η Τελευταία Νύχτα του Φράνκο Αμόρε» (φωτό) που είχε προδιαγραφές να αρέσει και να έχει καλή καριέρα σε τούτη την περίοδο… αλλά έπεσε πάνω στις βροχές του πρώτου του τετραημέρου, έδειξε να παίρνει τα πάνω του σε τρελά ανηφορικά ποσοστά, παρουσιάζοντας άνοδο της τάξης του +87%! Έκοψε 2.553 εισιτήρια (από 30 οθόνες), από τα οποία τα 1.308 προήλθαν… από το σαββατόβραδο, φυσικά. Σύνολο στα 5.332, εάν το προστατεύσει ο προγραμματισμός του, μπορεί να έχει μία συμπαθή πορεία σταδιακά. Στο #8 βρέθηκε η «Μικρή Γοργόνα» (-58%), με 2.515 εισιτήρια (από 45 οθόνες) και σύνολο στα 78.881, στο #9 έκανε «ποδαρικό» το αδιάφορο horror-άκι «Καθαγιασμός» με 2.127 (από 22 οθόνες) και την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει το ελληνικό «Black Stone» με ελάχιστη πτώση (-13%) και 1.704 εισιτήρια (από 14 οθόνες). Κάτι γίνεται εδώ, ελαφρώς «αθόρυβα», αλλά με το σύνολο των 10.530 εισιτηρίων να είναι σαφώς ενθαρρυντικό.
Στο πλαίσιο των επανεκδόσεων, το «Notorious» του Άλφρεντ Χίτσκοκ ανέκαμψε… χωρίς βροχές και ξεπέρασε το άνοιγμα του (1.020 εισιτήρια, από 4 αθηναϊκές οθόνες, με σύνολο στα 2.873), ενώ το πρωτοεμφανιζόμενο «Σκοτεινοί Δολοφόνοι» του Αλεξάντερ Μακέντρικ (φωτό) κινήθηκε σε παρόμοια επίπεδα (1.006 εισιτήρια, από 4 οθόνες, πάντα στην Αθήνα). Και αναμένουμε «Rebecca» για προσκύνημα από Πέμπτη!