ceb5cebbcebbceb7cebdceb9cebacf8c box office cebcceb5 ceb6cf8ccf81ceb9 cebaceb1ceb9 cf83cf84cebf ceb4ceb9cf86cf81ceb1ceb3cebaceaccebaceb9

Ναι, ΟΚ, είδαμε να κόβεται ένα γερό εξαψήφιο νούμερο εισιτηρίων στα ταμεία, βάζοντας 2 ευρώ είσοδο την Πέμπτη, με την πρώτη «Γιορτή του Σινεμά» της ΕΔΙΚΤΕ. Όταν, όμως, έχουμε δει και μεγαλύτερα εξαψήφια σύνολα τετραημέρων… χωρίς εκπτώσεις, ακόμη και εντός πανδημίας (τελευταία φορά με το άνοιγμα του «Spider-Man: No Way Home» τον περσινό Δεκέμβρη), δεν είναι και για να βγούμε με καραμούζες στους δρόμους επειδή πιάσαμε 184.926, αντί των 87.538 του προηγούμενου τετραημέρου. Εάν, δε, αφαιρέσουμε τα 110.934 της Πέμπτης, ερχόμαστε αντιμέτωποι μ’ ένα τριήμερο 73.992 εισιτηρίων, ενώ το προηγούμενο έφτανε τα… 75.465!

giorti tou cinema 2022

Με αυτά τα στοιχεία, η πρωτοβουλία της ΕΔΙΚΤΕ ήταν ένα σκέτο… #fail. Γιατί; Δεν ήταν τόσο το επικοινωνιακό θέμα, όσο η εντελώς ατυχής ημερομηνία, κολλητά σε 28η Οκτωβρίου που έπεφτε σε… Παρασκευή. Αν θες να «πουλήσεις μούρη» για το αποτέλεσμα μιας τέτοιας (έστω και παρθενικής) κίνησης, δεν τη… «σαμποτάρεις» από μόνος σου! Ο αντίστοιχος εορτασμός (του «Όχι») πέρσι είχε πέσει πάνω σε Πέμπτη, μ’ εκείνο το τετραήμερο να μετρά συνολικά 82.477 θεατές. Μ’ άλλα λόγια, το ουσιαστικό σκηνικό της αγοράς ήταν παρόμοιο και το boost της Πέμπτης δεν είναι για πανηγυρισμούς, αφού αν το παρατηρήσει κανείς πιο αναλυτικά, μάλλον από τις υπόλοιπες μέρες έκλεψε (και) ολίγους θεατές, προσθέτοντας μια επιπλέον κατοστάρα χιλιάδες που είδαν… φτήνια και μπήκαν. Μία επιπλέον σημαντική λεπτομέρεια: το κοινό δεν πήγε… όπου να ‘ναι, επειδή το εισιτήριο ήταν σχεδόν «τζάμπα». Είχε κριτήρια στις επιλογές του, διάλεξε με γούστο, διάθεση και αυστηρότητα. Αυτό θα το δούμε πιο αναλυτικά παρακάτω, ειδικά με κάποιες πρεμιέρες που έκαναν μετριότατο έως τραγικό ποδαρικό. Εγώ, πάντως, ένα «και του χρόνου» θα το ρίξω. Απλά, αν είναι να γίνει θεσμός, χρειάζεται και περισσότερη σοβαρότητα και καλύτερος προγραμματισμός.

Prey for the Devil 2

Για προφανείς λόγους δεν θα υπάρξουν συγκρίσεις με το προηγούμενο box-office report. Στο #1 παρέμεινε με σιγουριά το κομιξάδικο «Black Adam», κόβοντας 36.943 εισιτήρια (από 101 οθόνες). Τα 21.594 ήταν της Πέμπτης, ενώ σε καλύτερη προσέλευση ακολούθησε η αργία της Παρασκευής (5.883). Εκ του συνόλου, τα 20.008 προήλθαν από αθηναϊκές οθόνες (36), ενώ μετά από τις πρώτες έντεκα μέρες προβολής του έχει φτάσει τα 80.244. Ανετότατη η κατοστάρα μέχρι να τα ξαναπούμε την επόμενη εβδομάδα. Στο #2 έκανε ντεμπούτο το θρίλερ τρόμου με εξορκισμούς «Το Φως του Διαβόλου» (φωτό), με 30.546 εισιτήρια (από 68 οθόνες). Είναι ο τίτλος που ευνοήθηκε περισσότερο από τις πρεμιέρες της εβδομάδας, καθώς την Πέμπτη έκοψε 18.277 εισιτήρια (δεύτερη ήρθε η Παρασκευή με 46.18). Εκτός από τη μεγάλη ρέντα που έχει το horror εσχάτως (και να προσθέσω το πόσο ηλιθιωδώς προσπεράστηκε το «Barbarian» από την ελληνική διανομή), τούτο το υπο-είδος σατανισμών αρέσει στο ντόπιο κοινό (ποιος μπορεί να ξεχάσει το σοκ του ανοίγματος της «Καλόγριας», το Σεπτέμβρη του 2018, με 76.026 εισιτήρια, από 133 οθόνες;). Δεν έχει ανταγωνισμό για το ερχόμενο επταήμερο, αν και εξακολουθεί να σαρώνει το «Χαμογέλα», που βρέθηκε στο #3, κόβοντας 25.636 εισιτήρια (από 80 οθόνες). Εδώ βλέπουμε πως μια ταινία η οποία συζητιέται πολύ και αρέσει στον κόσμο, μπορεί να εκμεταλλευτεί την προσφορά των 2 ευρώ και να φέρει στην πέμπτη εβδομάδα προβολής της 15.025 θεατές στη «Γιορτή του Σινεμά», νούμερο πολλαπλάσιο των 4.306 που τοποθετούν το σαββατόβραδο στη δεύτερη καλύτερη μέρα προσέλευσης για τούτο το φιλμ φαινόμενο, που έχει φτάσει σε σύνολο τα 164.081 εισιτήρια!

Ternet Ninja 2 1

Και η «Γιορτή του Σινεμά» και η αργία της Παρασκευής ευνόησαν το μέγα animated σουξέ του «Minions 2: Η Άνοδος του Γκρου», κόβοντας 17.192 εισιτήρια (από 77 οθόνες), με σαρωτική Πέμπτη στα 9.513. 2.959 έκοψε στο εντέκατο Σάββατό του! Η #1 ταινία του 2022 στην Ελλάδα μετράει 313.879 εισιτήρια σε σύνολο. Και δεν έχει σταματημό! Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το επίσης παιδικό sequel «Tad: Η Σμαραγδένια Πλάκα», με 16.516 εισιτήρια (από 75 οθόνες). 9.374 την Πέμπτη, πιο αυξημένη η κίνηση το Σάββατο (2.625) για το τριήμερο. Το τελευταίο παιδικό αυτής της δεκάδας ακολουθεί στο #6, με το ντεμπούτο του sequel «Καρό Νίντζα: Επικίνδυνη Αποστολή» (φωτό), που έκοψε 8.681 εισιτήρια (από 75 οθόνες). Τα 5.503 ανήκουν στην Πέμπτη, τα 1.198 του Σαββάτου ήταν το πιο φυσιολογικό του.

EKEI POU ZOUME

Το πιο έντονο παράδειγμα του… «άμα δεν το θέλουν, δεν θα πατήσουν ούτε (σχεδόν) τζάμπα» το βίωσε η πρεμιέρα του ελληνικού φιλμ «Εκεί που Ζούμε» του Σωτήρη Γκορίτσα (φωτό). Άνοιξε στο #7, κόβοντας 8.576 εισιτήρια (από 57 οθόνες). Η πλειοψηφία της ντόπιας κριτικής προσπάθησε να το «σπρώξει», αλλά το μαζικό κοινό αισθάνθηκε πως το έργο δεν το αφορά και ακόμη και την Πέμπτη των 2 ευρώ κινήθηκε με αδιαφορία (5.585). Το υπόλοιπο τριήμερο πήρε μια επική κατηφόρα (1.261, 1.083 και 647 εισιτήρια στις αντίστοιχες μέρες), ενδεχομένως εξαιτίας και κάποιου ανάλογου word of mouth. Στο #8 άνοιξε η περιπέτεια «Ληστής με Στυλ», με 4.849 (από 17 οθόνες). Εντελώς low profile διανομή τίτλου που θα περιμέναμε να δούμε στα θερινά σινεμά, άρπαξε 3.046 την Πέμπτη και εξαφανίστηκε με τριψήφια νούμερα τις υπόλοιπες μέρες. Από τα ευνοημένα της «Γιορτής του Σινεμά» και το «Απόφαση Φυγής» του Τσαν-Γουκ Παρκ, με 4.824 εισιτήρια (από 11 οθόνες). Μαγνήτης η Πέμπτη (2.980), μετριότατα τριψήφια νούμερα στο τριήμερο. Έχει φτάσει τα 9.816 σε σύνολο μετά από τις πρώτες έντεκα μέρες προβολής του.

THE STRANGER 2022 1

Το top 10 κλείνει με το πρωτοεμφανιζόμενο και αριστουργηματικό θρίλερ «Ο Άγνωστος» (φωτό), έργο που πέρασε κάτω από τα radar της πλειοψηφίας των κριτικών (που το τσουβάλιασαν ως φιλμ «κανονικότητας») και του κοινού (δίχως selling points), από τη μία διότι δεν έτυχε κάποιας σοβαρής υποστήριξης (το FREE CINEMA στάθηκε η εξαίρεση) και από την άλλη επειδή σοβαρή μερίδα θεατών προτίμησε να το δει στο πλέον χαλαρό από… τα τζάμπα «κατεβάσματα» (ποια 2 ευρώ και μαλακίες, σου λένε οι πιο «μάγκες»…). Άμα είναι να βλέπετε τέτοιες ταινίες στην τηλεόραση και να μην προτιμάτε τις αίθουσες, να τα κλείσουμε όλοι μας! Το φιλμ άνοιξε με 4.537 εισιτήρια (από 21 οθόνες), από τα οποία εκείνα της Πέμπτης ήταν τα 2.542. Ακολούθησαν τριψήφια νούμερα… Πιο μέτριες ή και κακές πρεμιέρες της εβδομάδας, που έτυχαν σχετικά καλύτερης ή «όλα ίδια είναι, μωρέ» υποδοχής από την κριτική, τα πήγαν ακόμη χειρότερα, βέβαια. Η «Παγίδα» (από το #18) έκοψε 1.323 εισιτήρια (από 16 οθόνες), με την Πέμπτη να προσελκύει μόλις 682 θεατές, ενώ το «Φρανς» (από το #21) ισοπεδώθηκε με 891 εισιτήρια (από 5 οθόνες), ξεκινώντας με 557 την Πέμπτη! Ούτε με 2 ευρώ! Καταλάβετέ το. Η κινηματογραφική αγορά αλλάζει με ραγδαίους ρυθμούς. Την αλλάζει ο κόσμος. Και οι οικονομικές συνθήκες. Και μυαλά που θέλουν να συντονιστούν με την πραγματικότητα, ατυχώς, δεν βλέπω…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *