cf86cf81cebfcf8dcf84ceb1 cf83cf84cebf cf80ceb9ceaccf84cebf cebaceb1ceb9 ceaccebbcebbceb5cf82 cf84cf81cf85cf86ceb5cf81cf8ccf84ceb7cf84

  Γράφει ο Κ.Γ. Βασιλείου Ενενήντα επτά σελίδες, δώδεκα διηγήματα και μία intro. Όλα τροφοδοτημένα με ατομικό ιδιόλεκτο, με γραφή ανεξίτηλη, με ευφυολογήματα, με αλήθειες, με πραγματική ζωή, με απανωτές εκπλήξεις. «Τα φρούτα στο πιάτο και άλλες τρυφερότητες» (εκδόσεις Βακχικόν, 2022) της Νένας Φιλούση είναι αφηγήσεις ιδιότυπες, αγνές, αναμνήσεις νεανικές,Περιηγηθείτε

cf80ceaccf81cebfceb4cebfcf82 cf84ceb7cf82 ceb2ceaccf83cf89cf82 ceb2ceb5cebacf81ceae

Γράφει ο Κ.Γ. Βασιλείου «Υπάρχει στη ζωή ο συλλογικός δρόμος των διεκδικήσεων, όμως η πορεία του καθενός στη βάση της είναι ούτως ή άλλως μοναχική».   Το μυθιστόρημα της Βάσως Βεκρή με τίτλο «Πάροδος» (Εκδόσεις Βακχικόν, 2022), αποτελεί μια διεισδυτική, καυστική, δυστοπική, θρηνητική, τραγωδία, όπου εμπλέκονται περιθωριακά άτομα, κινούμενα μεταξύΠεριηγηθείτε

ceb3ceb9ceb1 cf84cebf ceb1ceb9cf8ecebdceb9cebf cebaceb1cebbcebfcebaceb1ceafcf81ceb9 cf84cebfcf85 ceb8ceaccebdcebfcf85 ceb3ceb9

Θάνος Γιαννούδης, Το αιώνιο καλοκαίρι, Βακχικόν, Αθήνα 2021. Η πρώτη μυθιστορηματική απόπειρα του Θάνου Γιαννούδη, που κυκλοφορεί υπό τον τίτλο Το αιώνιο καλοκαίρι, θέτει μια σειρά από ζητήματα που αφορούν τόσο τη θεωρία της λογοτεχνίας, όσο και την ίδια τη λογοτεχνική πράξη και πρακτική. Το πρώτο σχετίζεται με την εμπλοκήΠεριηγηθείτε

ceacceb3ceb7cf82 cebccf80cf81ceaccf84cf83cebfcf82 ceb5cf80ceaccebcceb5cf81cebfceb9

Η νεότερη και σύγχρονη ελληνική ποίηση μπορεί κάλλιστα να θεωρηθεί πως διαθέτει τη δική της αυτοδύναμη και αυτοδημιούργητη παράδοση χαϊκού, έτσι που να μπορεί να καταστεί δυνατή όχι μόνο η αναγνωστική επίδοση στο είδος, αλλά και η μελετητική του, κριτική και φιλολογική, προσέγγιση. Η στροφή, πράγματι, πολλών ποιητών στο τρίστιχοΠεριηγηθείτε

cf84cebf cebacebfceb9cebccf8ecebcceb5cebdcebf cf84cf83ceafcf81cebacebf cf84cebfcf85 cf80ceb1cf83cf87ceaccebbceb7 cebaceb1cf84cf83ceaf

Γράφει η Λεύκη Σαραντινού Μετά από τα “Ρετάλια” και τα “Τεταρτημόρια“, η τρίτη ποιητική συλλογή του Πασχάλη Κατσίκα έχει τον τίτλο “Το κοιμώμενο τσίρκο” και αποτελεί μία κραυγή αγωνίας, αλλά και επιτίμησης για τον λήθαργο στον οποίο βυθίζουν τον κόσμο σήμερα τα ΜΜΕ. Ο Κατσίκας βλέπει τα πάντα με διάθεσηΠεριηγηθείτε

cebaceb1cebdceadcebdceb1cf82 ceb4ceb5cebd cf86cebfceb2ceaccf84ceb1ceb9 ceb5cebaceb5ceafcebdcebfcf85cf82 cf80cebfcf85 cf87ceb1cebccebf

  Γράφει η Λεύκη Σαραντινού   Ένα πολύ ιδιαίτερο βιβλίο με χαρακτηριστικά πλοκής, ατμόσφαιρα, εξώφυλλο και τίτλο που παραπέμπουν σε θρίλερ, είναι το “Κανένας δεν φοβάται εκείνους που χαμογελούν” της Γαλλίδας μυθιστοριογράφου Βερονίκ Οβαλντέ.  Τα φαινόμενα όμως απατούν, για άλλα μία φορά, καθώς το βιβλίο αυτό, μολονότι διατηρεί κάποια χαρακτηριστικάΠεριηγηθείτε

cebfcebacf84ceaccf84cebfcf80cebfcf82 cebfcebccebfcf86cf89cebdceafceb1 ceb3ceb9ceb1 cf84cebf e2889e ceb1cf80cebfcebaceb1cf84ceac

όμως μαμά δεν τη διόρθωσα (είναι αχρείαστο να διορθώνεις ένα ποίημα) Πολύκαρπος και εγνωσμένος τούδε ποιητής και συγγραφέας, ο Σαλονικεύς δημιουργός Βασίλης Αμανατίδης παρέδωσε τον Φλεβάρη του ‘22 το πλέον πρόσφατο ποιητικό του ανάπτυγμα και σταθμό, το ∞: αποκατάσταση διά των εκδόσεων Νεφέλη. Τρίτος τρόπον τινά ερχομός μετά τη στροφήΠεριηγηθείτε

ceb3ceb9ceb1 cf84ceb7 ceb6ceb1cf81ceb9ceac cf83cf84cebf cf80ceb9ceb8ceaccf81ceb9 cf84cebfcf85 ceb1cf87ceb9cebbcebbceadceb1 ceba

Αχιλλέας Κατσαρός, Ζαριά στο πιθάρι, εκδ. Θράκα, Λάρισα 2022. Η έκτη ποιητική σύνθεση του Αχιλλέα Κατσαρού, με τον χαρακτηριστικό τίτλο Ζαριά στο πιθάρι (Θράκα 2022), αποτελεί έναν σημαντικό σταθμό στην ποιητική του πορεία. Μια πορεία που ξεκινά με μια ποίηση μάλλον εσωστρεφή και εν πολλοίς αυτοβιογραφική (Ιχνηλάτες ανέμων 2013, ΧειρουργικήΠεριηγηθείτε

ceb3ceb9ceb1 cf84ceb7 ceb8ceb5cebfcf8dcf83ceb1 cf84cebfcf85 ceb6ceb1cf87ceb1cf81ceafceb1 cf83cf84cebfcf85cf86ceae ceb3

Το μυθιστόρημα του Ζαχαρία Στουφή Η θεούσα (εκδ. ΑΩ, 2022), δύσκολα κατατάσσεται λογοτεχνικά ή ακόμα και εγκληματολογικά. Δεν χωράει σε «καλούπια». Κινείται σε πολλά επίπεδα [σχέσεων και αντιθέσεων] και σε πολλούς χώρους [ηθικούς και ιδεολογικούς], ενώ συχνά παίρνει τη μορφή Παλίμψηστου ή Μπάμπουσκας. Απαριθμώ ενδεικτικά ορισμένες πτυχές: – φιλοσοφικές [περίΠεριηγηθείτε

cebccebdceaecebcceb7 cebaceb1ceb9 ceb1cf86ceaeceb3ceb7cf83ceb7 cf84ceb7cf82 cf87cf81ceb9cf83cf84ceafcebdceb1cf82 cf86cf81ceb1

Ίλι Ντεμνέρι, Θυμάμαι, μτφρ. Ελεάνα Ζιάκου, εκδ. Πληθώρα, Αθήνα 2020. Πώς θυμούνται οι άνθρωποι την παιδική τους ηλικία; Πώς την αφηγούνται; Με ποιο τρόπο η μνήμη διαχειρίζεται το τραυματικό; Είναι η παιδική ηλικία ένας χωροχρόνος που το υπερβαίνει; Πώς η παιδική ηλικία, παρά το ξεχωριστό του προσωπικού βιώματος, συνομιλεί μεΠεριηγηθείτε