ceb5cf8dceb7 cebaceb1cf81ceb1ceb3ceb9ceb1cebdcebdceafceb4ceb7 cebacf85cebacebbcebfcf86cf8ccf81ceb7cf83ceb5 cf84cebf cebdceadcebf cf84

Κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Luminous Eye το φωτογραφικό λεύκωμα της Εύη Καραγιαννίδη, το οποίο είχαμε την χαρά να παραλάβουμε και να μελετήσουμε. Πρόκειται για μια άρτια, ολοκληρωμένη σειρά τοπίων γύρω από το μοναστήρι της Καισαριανής και τον Υμηττό…

Η σειρά υλοποιήθηκε το 2018 και το λεύκωμα εκδόθηκε το 2021. “Οι φωτογραφίες τοπίου μας προσφέρουν τρεις αλήθειες: γεωγραφία, αυτοβιογραφία και μεταφορά… Ωστόσο όταν συνδυάζονται, όπως συμβαίνει στην ωραιότερη δουλειά ανθρώπων όπως ο Alfred Stieglitz & o Edward Weston, ενισχύουν η μια την άλλη κι ενδυναμώνουν ό,τι πασχίζουμε να διατηρήσουμε αλώβητο, την αγάπη για τη ζωή.” Απόσπασμα από το“ Beauty in Photography” Aperture 1981.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί ότι τα τοπία της Καραγιαννίδη “ξεφεύγουν” από την στερεοτυπική εικόνα τοπίων και θα μου επιτρέψετε να πω ότι είναι άρτια από άποψη σύνθεσης, καθώς κάνει χρήση του τετράγωνου κάδρου με μεγάλη επιτυχία.Halcion Days2Η διαφοροποίηση των συνθέσεών της συγκριτικά με άλλα φωτογραφικά λευκώματα τοπίου είναι η απουσία του ορίζοντα και συνεπώς του ουρανού και παράλληλα η επιλεκτική και συστηματική αφοσίωση στην ιδέα του εδάφους, γενικότερα της ”μητέρας γης”.
Η Εύη Καραγιαννίδη αναδεικνύει την ευπλαστότητα των δέντρων και των κλαδιών τα οποία τοποθετεί με επιτυχή και ταυτόχρονα με εσκεμμένο τρόπο σε πρώτο πλάνο και τα παρουσιάζει ως γλυπτά της φύσης, η οποία μεταμορφώνεται σε πιστή “μούσα” της φωτογράφου. Μάλιστα η ίδια η φωτογράφος δίνει rendez-vous με τη “μούσα” της κάθε εβδομάδα στους πρόποδες του Υμηττού. “Πάρε τη φωτογραφική μηχανή και έλα σε μένα. Ένα μακρινό κελάηδισμα, έρχεται από το μπαλκόνι, με καλεί και χωρίς να το καταλάβω βρίσκομαι στη γνωστή από την εφηβεία μου περιοχή… Θα έρθω και το επομένο Σαββατοκύριακο…ξανά” λέω και κατηφορίζω αργά για την Αθήνα” αναφέρει στον πρόλογο μεταξύ άλλων η φωτογράφος Εύη Καραγιαννίδη.
Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να πω ότι βλέποντας τα τοπία της Καραγιαννίδη παρόλο που δεν έχω επισκεφτεί ποτέ τους πρόποδες του Υμηττού, μου φάνηκαν οικεία. Με την έννοια ότι θα μπορούσαν να βρίσκονται οπουδήποτε και σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή τραβηγμένα ταυτόχρονα. Θεωρώ ότι ως γεγονός είναι πολύ σημαντικό καθώς με αυτό τον τρόπο ενισχύεται και η διαχρονικότητα ενός καλλιτεχνικού εγχειρήματος, όπως και το λεύκωμα της φωτογράφου.
Η Καραγιαννίδη φωτογραφίζει τη “μούσα” της πολύ προσεχτικά και με μεγάλη φροντίδα. Άλλοτε προσθέτει μερικές φωτεινές πινελιές από τις αχτίδες του Ήλιου, άλλοτε επιθυμεί να αναδείξει την ομορφιά της σε πιο pale αποχρώσεις και χωρίς έντονο contrast, φωτογραφίζοντας με σύννεφα δηλαδή με τον πλέον φυσικό ανακλαστήρα. Κλείνοντας παραθέτω τα λόγια του Βruno Chalifour στον πρόλογο του λευκώματος ο οποίος αναφέρει χαρακτηριστικά: “…οι θεατές αντιλαμβάνονται τη θεωρία Gestalt στην ομαδοποίηση των φωτογραφιών. Η αλληλουχία δεν είναι σίγουρα τυχαία. Παρατηρούμε μια διαδοχή… Δημιουργώντας μια ευχάριστη ένταση ανάμεσα στο ήσυχο κέντρο και την ενεργή περιφέρεια, καθώς το αρμονικό σχήμα του τετραγώνου παροτρύνει σε μια κυκλική περιπλάνηση…” Bruno Chalifour, Δεκέμβριος 2019
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΛΥΤΡΑ

Halcyon Days – morning walks
Της Εύη Καραγιαννίδη διαθέσιμο από τις εκδόσεις Luminous eye
ISBN 9786188513501Halcion Days3

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *