Από τα 98.806 εισιτήρια του προηγούμενου box-office report, η αγορά διατηρήθηκε σε παρόμοια και ικανοποιητικά νούμερα (μόλις -10% το top 10!), φτάνοντας τα 92.675 εισιτήρια. Για εκείνους που το αντιμετωπίζουν ως κάτι το μάλλον αρνητικό ή απογοητευτικό, να θυμίσω πως στο αντίστοιχο διάστημα πέρσι, είχαν κοπεί 55.119 εισιτήρια. Φυσικά, υπάρχουν αρκετές μονές αίθουσες που δεινοπαθούν σε ολόκληρη τη χώρα και τα νέα για κινηματογράφους που βάζουν λουκέτο σκάνε σχεδόν κάθε εβδομάδα. Πλέον, το «sport» απαιτεί κότσια, γερά στομάχια και σφίξιμο ζώνης, για να καταλάβουμε ποιοι και πως θα επιζήσουν στο φινάλε. Προσωπικά, θα επαναλάβω αυτό που φωνάζω διαρκώς τα τελευταία χρόνια: για να βγει από το σπίτι και να πληρώσει εισιτήριο για να μπει στα σινεμά ο κόσμος, απαιτούνται καλές ταινίες, οι οποίες χρήσιμο είναι να μην έχουν «πειρατευτεί» κιόλας. Δείτε το παράδειγμα της «Φάλαινας». Το φιλμ του Ντάρεν Αρονόφσκι δουλεύει γιατί είναι εξαιρετικό και… δεν το βρίσκει κανείς στο «home entertainment». Ως αποτέλεσμα, συζητιέται τρελά, όλο και περισσότεροι θέλουν να έχουν προσωπική άποψη γι’ αυτό και, εύλογα, τα άνωθεν στοιχεία μεταφράστηκαν σε άνοδο της ταινίας στο #1, στο τρίτο τετραήμερο προβολής της, με μηδαμινό ποσοστό πτώσης (-2%!). 16.339 εισιτήρια (από 81 οθόνες), μερίδιο Αθήνας τα 8.373 (από 27 οθόνες) και σύνολο μέχρι στιγμής στα 50.448. Εάν αύριο καταφέρει να προταθεί και για Όσκαρ καλύτερης ταινίας (διόλου απίθανο), η «Φάλαινα» θα φτάσει… πολύ ψηλά!
Στο #2 υποχώρησε (στο έκτο τετραήμερό του) το «Avatar: The Way of Water» (-37%), κόβοντας 14.905 εισιτήρια (από 74 οθόνες). Το weekend του (6.594 και 4.796, στις αντίστοιχες μέρες) ήταν πιο δυνατό από εκείνο της «Φάλαινας» (5.853 και 4.681, στις αντίστοιχες μέρες), το οποίο επιβεβαιώνει τη συμβουλή μου ότι το έργο αξίζει να κρατήσει κάποιες προβολές (κυρίως στις πιο «ειδικές» αίθουσες) για αρκετές εβδομάδες ακόμη, καθώς είναι εμφανής η ζήτηση και το θετικό word of mouth. Συνολικά, η ταινία του Τζέιμς Κάμερον έχει φτάσει τα 390.371 εισιτήρια στη χώρα μας. Στο #3 έκανε ποδαρικό η περίφημη «Βαβυλώνα» του Ντέιμιεν Τσαζέλ (φωτό), κόβοντας 12.150 εισιτήρια (από 82 οθόνες). Τα 7.637 προήλθαν από την Αθήνα (και 33 οθόνες). Εάν εξαιρέσουμε κάποια multiplex, το φιλμ είχε μονές προβολές λόγω (τεράστιας) διάρκειας, άρα το άνοιγμά του είναι ικανοποιητικό (προσωπικά το περίμενα να βρίσκεται πιο κοντά στα 18.000 εισιτήρια). Να θυμίσω πως στο πρώτο τετραήμερο του «The Fabelmans» του Στίβεν Σπίλμπεργκ (περί… μαγείας του κινηματογράφου κι εκείνο, με εξωφρενικά θετικές κριτικές) είχαμε μετρήσει μόλις 7.833 εισιτήρια (από 81 οθόνες). Μεγάλη μερίδα θεατών βγαίνει κατενθουσιασμένη, ενώ υπάρχουν κι εκείνοι που… κουράστηκαν. Όπως και να ‘χει, στα social συζητιέται έντονα κι αυτό, με τους τρεις πρώτους τίτλους του top 10 να συγκεντρώνουν σχεδόν το 51% της προσέλευσης στα σινεμά της χώρας αυτές τις μέρες.
Ακολουθούν δύο animated παιδικοί τίτλοι, στο #4 το σουξέ των πρόσφατων εορτών «Ο Παπουτσωμένος Γάτος: Η Τελευταία Επιθυμία» (-18%), με 9.809 εισιτήρια (από 76 οθόνες) και σύνολο… κανόνι στα 111.378, ενώ στο #5 συναντάμε το πρωτοεμφανιζόμενο «Η Μικρή Πυροσβέστης» (φωτό), με 8.578 εισιτήρια (από 86 οθόνες). Στο #6, το «Operation Fortune: Η Μεγάλη Απάτη» (-54%) του Γκάι Ρίτσι συνεχίζει να προσελκύει ένα κάποιο κοινό που γουστάρει την περιπέτεια (5.963 εισιτήρια, από 37 οθόνες), ενώ στο #7 οι fans των θρίλερ εξακολουθούν να κρατάνε ψηλά την «M3GAN» (-53%), με 4.488 εισιτήρια (από 28 οθόνες). Αντίστοιχα, οι δύο τίτλοι έχουν συγκεντρώσει σύνολα 45.602 και 40.959 εισιτηρίων.
Στο #8 συναντάμε την τελευταία πρεμιέρα της εβδομάδας που κατάφερε να μπει στην πρώτη δεκάδα, το ελληνικό «Πίσω από τις Θημωνιές» (φωτό), με 3.025 εισιτήρια (από 31 οθόνες). Το adult κοινό έδωσε το παρών το σαββατόβραδο (1.223) και τα σχόλια είναι πολύ θετικά. Ως απήχηση, όμως, τα πράγματα είναι πιο δειλά από το (πιο κοντινό σε ύφος και περιεχόμενο) «Digger» (άνοιγμα 2.084 εισιτηρίων, από 3 οθόνες) ή το «Ράφτης» (άνοιγμα 4.616 εισιτηρίων, από 23 οθόνες), αμφότερα τον Ιούνιο του 2021. Ακόμα ένα παιδικό animation, το «Βικ ο Βίκινγκ: Το Μαγικό Σπαθί» (-30%), βρέθηκε στο #9 με 2.971 εισιτήρια (από 49 οθόνες), έχοντας συγκεντρώσει 7.496 μέχρι στιγμής, ενώ το «Ένας Άνθρωπος που τον Έλεγαν Όττο» (-44%) συμπληρώνει την πρώτη δεκάδα με 2.591 εισιτήρια (από 37 οθόνες) και μετριότατο σύνολο στα 20.477.