Στο προηγούμενο box-office report μετρούσαμε 95.321 εισιτήρια, σε τούτο εδώ πάμε ακόμα παρακάτω, στα 80.846. Κάποιοι θα πουν (πάλι)… «Μη γίνεσαι αυστηρός, στο ίδιο διάστημα πέρσι είχαν κοπεί 86.565 εισιτήρια, σιγά τη διαφορά, σιγά την πτώση!». Εγώ, όμως, είμαι θορυβημένος με την όλη κατάσταση, διότι ενώ βρισκόμαστε στη χειμερινή περίοδο και υπάρχουν κάμποσες καλές ταινίες για πολλά και διαφορετικά γούστα, το θέμα της κινηματογραφικής αίθουσας δεν δείχνει να αφορά. Παρατηρώντας τα social, στο τριήμερο που μας πέρασε διάβαζα παντού σχόλια και γνώμες περί του φιντσερικού «The Killer», επειδή τώρα έκανε πρεμιέρα στο NETFLIX. Όσο έπαιζε στα σινεμά, προ ολίγων εβδομάδων, σχεδόν κανείς δεν έδωσε σημασία! Να υπενθυμίσω ότι με μία συνδρομή στο NETFLIX πληρώνεις 13,99 ευρώ το μήνα και έχεις στη διάθεσή σου ένα κάρο έργα και σειρές, ενώ μονάχα για ένα φιλμ που θα δεις στον κινηματογράφο το εισιτήριο μπορεί να φτάσει έως και τα 9,50 ευρώ! Φυσικά, δεν είναι σωστό ν’ αδικούμε τον μέσο Έλληνα που δεν του βγαίνουν ούτε για να φάει αξιοπρεπώς, πλέον. Από την άλλη, όμως, βλέπεις ένα θέατρο να παίζει γεμάτο με τιμές εισιτηρίων που συνήθως ξεκινούν από τα 15 ευρώ! Κι αναρωτιέσαι. Γιατί; Μήπως γιατί οι ίδιοι οι παραγωγοί και οι εταιρείες του εξωτερικού έχουν αποφασίσει να εξευτελίζουν το προϊόν τους, δίνοντάς του όλο και λιγότερο χρόνο ζωής στις αίθουσες, ευνοώντας έτσι και την «πειρατεία»; Που και χωρίς αυτήν, στο pay per view ή στο streaming μετρά μόλις κάνα δίμηνο (το πολύ, συνήθως…) για να δεις από το σπίτι την ίδια ταινία νόμιμα; Όποτε και όπως γουστάρεις, παρακαλώ. Που διαφοροποιείται το θέατρο σε όλα αυτά; Το μαζικό κοινό… της τηλεόρασης θα πάει να δει από κοντά τους ηθοποιούς των serials που παρακολουθεί. Θα το νιώσει αυτό το «κοντά», θα το συζητήσει, θα το «κουτσομπολέψει», θα το ζήσει πιο «χειροπιαστά». Είναι μία εμπειρία που… δεν θα μπορέσει να «χωρέσει» στο living room του. Κι έτσι, το Σάββατο της 11ης Νοεμβρίου του 2023, μετά λύπης είδαμε πως μονάχα 35.433 θεατές σε ολόκληρη τη χώρα επιλέξανε το σινεμά για την ψυχαγωγία τους…
Πάμε τώρα στις ταινίες, για να ξαναβρούμε στην κορυφή το παιδικό animation «Οι Ευχούληδες 3», με 19.685 εισιτήρια (από 109 οθόνες). Η πτώση της τάξης του -16% ήταν αμελητέα, προτιμήθηκε το Σάββατο (9.079), ενώ το σύνολο των πρώτων έντεκα ημερών προβολής είναι 46.060 εισιτήρια. Έχει μέλλον μπροστά του. Στο #2… «έκλεισε κάστρα» το ποδαρικό του υπερ-ηρωικού «The Marvels» (φωτό), κόβοντας μόλις 16.311 εισιτήρια (από 111 οθόνες)! Η πρεμιέρα της «Captain Marvel» έφτανε τα 63.580 εισιτήρια (από 163 οθόνες) στις αρχές Μαρτίου του 2019! Το sequel της Marvel πάτωσε ακόμη και στις ΗΠΑ, κάνοντας το industry ν’ αναρωτιέται σοβαρά: έφταιξε που βγήκε τόσο μάπα η ταινία ή… έγκωσε ο κόσμος από τα ίδια και τα ίδια περί διάσωσης του πλανήτη μας από τους αμέτρητους superheroes του studio; Δεν θα μπω σε αναλυτικά στοιχεία της υποδοχής εδώ, γιατί θα εκθέσω άσχημα την αγορά (στις ειδικές προβολές η κατάσταση ήταν άθλια). Απλά, θα αναφέρω το εξής αποκαλυπτικό και σοκαριστικό: το φιλμ ξεκίνησε την Πέμπτη με 2.558 εισιτήρια (το χειρότερο νούμερο του τετραημέρου)! Ούτε καν οι fans του genre δεν έσπευσαν (όπως συνήθιζαν…)!
Στα όρια του αξιοπρεπούς το κράτημα (-40%) που σημείωσε στο δεύτερο τετραήμερό του το μεταφυσικό θρίλερ τρόμου «Μίλα μου», με 6.864 εισιτήρια (από 44 οθόνες). Με 2.428 υπερίσχυσε το σαββατόβραδο, ενώ το σύνολό του βρίσκεται στα 27.165. Ας πούμε ότι είναι OK για indie. Στο #4 συναντάμε τους σκορσεζικούς «Δολοφόνους του Ανθισμένου Φεγγαριού» (-43%), με 6.441 εισιτήρια (από 46 οθόνες). Πήραν φορά το Σάββατο (3.014). Σύνολο στα 102.755. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το «Πέντε Νύχτες στου Φρέντι» (-62%) (φωτό), με 5.488 εισιτήρια (από 47 οθόνες). Κι εδώ ισχυρό Σάββατο (2.741), εννοείται. Στα 76.982 το… απίστευτο σύνολο! Ακόμα και να βγάλεις τα 21.177 της «Γιορτής του Σινεμά», κανείς δεν περίμενε τέτοιο νούμερο για την ελληνική αγορά.
Στο #6 ακολουθεί το παιδικό animation «PAW Patrol: Η Σούπερ Ταινία» (-34%), κόβοντας 4.224 εισιτήρια (από 45 οθόνες), με σύνολο στα 64.658. Animated είναι και το πρωτοεμφανιζόμενο «Ο Μικρός Νικόλας: Τι Περιμένουμε για να Είμαστε Ευτυχισμένοι;» (φωτό), αλλά μας βγήκε κάπως πιο ενήλικο σε θεματολογία. 3.960 εισιτήρια (από 75 οθόνες). Το αστείο; Στις γαλλόφωνες προβολές (σ 2 αθηναϊκές οθόνες) πήγαν μόλις 8 (ναι, οκτώ γράφει!) θεατές. Στο #8 έκανε ντεμπούτο το σαφώς πιο υποσχόμενο εμπορικά «Στη Φωτιά», με τη Ζιλιέτ Μπινός να μαγειρεύει για… σχεδόν δυο ώρες. 3.068 εισιτήρια (από 9 αθηναϊκές οθόνες) δεν το λες και δυνατό ξεκίνημα. Είχε τρομακτικά άσχημη πρώτη μέρα (250), αλλά το ‘σωσε το σαββατόβραδο (1.489). Το σινεμά ενηλίκων έχει αλλάξει δραματικά στο θέμα της προσέλευσης και ειδικά όσον αφορά στο κύκλωμα του «art-house». Στο #9 συναντάμε ακόμη μία πρεμιέρα που δεν είχε ιδιαίτερα μεγάλες προσδοκίες. Το «Μια Μητέρα Εκδικείται», λοιπόν, έκοψε 1.744 εισιτήρια (από 25 οθόνες). Απροσδόκητη (έστω και μικρή) άνοδο (+3%) σημείωσε στο #10 το γερμανικό «Στο Γραφείο Καθηγητών» (τέταρτη εβδομάδα προβολής), με 1.469 εισιτήρια (από 13 οθόνες). Προφανώς παίζει θετικό word of mouth και το σύνολο των 10.817 είναι συμπαθές.
Τώρα, το γιατί η εξαιρετική «Γη της Επαγγελίας» καταποντίστηκε με… 671 εισιτήρια (από 10 οθόνες) στο δεύτερο τετραήμερό της, που όποιος πάει και τη βλέπει στο σινεμά παραμιλάει, είναι άξιον απορίας. Μόλις στα 2.654 το σύνολο! Να έρθει ο Μαντς Μίκελσεν να σας πάρει στο κατόπι!