ceb4ceb9cf89cebdceb7 ceb4ceb7cebcceb7cf84cf81ceb9ceb1ceb4cebfcf85 ceb8ceb7cf81ceb9cebf ceae ceb8ceb5cebfcf83 cebdcebfcf85ceb2

 

 

 

ΔΙΩΝΗ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ «ΘΗΡΙΟ Ή ΘΕΟΣ»,
νουβέλα, 

ΑΩ εκδόσεις

Γράφει η Δέσποινα Καϊτατζή-Χουλιούμη

 

%CE%B5%CE%BE%CF%8E%CF%86%CF%85%CE%BB%CE%BB%CE%BF%20%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CF%8C


«Θηρίο ή Θεός», ποιός; Ο άνθρωπος.
Άνθρωπος ο άνθρωπος; Ερωτήματα, ερωτήματα, πολλά ερωτήματα εις εαυτόν
πρωτίστως. Το «Θηρίο ή Θεός» (2023) αποτελεί τον τίτλο της νεοεκδοθείσας
νουβέλας της καλής ποιήτριας, συγγραφέα και κριτικού λογοτεχνίας και αγαπητής
Διώνης Δημητριάδου, ένα καλαίσθητο βιβλίο των Εκδόσεων ΑΩ, όπου το εξώφυλλο
αλλά και σελίδες του κοσμούνται από εικαστικά έργα της Φωτεινής Χαμιδιελή.

Η νουβέλα «Θηρίο ή Θεός» με ήρωα τον
εσωστρεφή Ευγένιο που συνδιαλέγεται με τον μοναδικό φίλο του, τον Γεράσιμο,
αλλά πρωτίστως με τον εαυτό του, αποτελείται από δοκιμιακά και, αφηγηματικά
κείμενα, ημερολογιακές καταγραφές και παλαιότερα κείμενο του ήρωα, ενώ
τελειώνει με τις σημειώσεις του Γεράσιμου. Η ιστορία εξελίσσεται κυρίως σε
εσωτερικά πεδία, του νου και του στοχασμού. Έξω συμβαίνουν ελάχιστα, ενώ στα
εσωτερικά πεδία του νου και της καρδιάς κραυγάζουν τα αρχέγονα αναπάντητα
ερωτήματα και τα ηθικά προστάγματα και διακυβεύματα. Η μάχη του ανθρώπου με το
θηρίο γύρω του μα κυρίως μέσα του και τον Θεό. Η αγωνία του να ορίσει, να
οριοθετήσει και ή δυνατόν να βρει και να ισορροπήσει τη δική του αλήθεια, να
ελέγξει τη μοίρα του και να επιβάλει τη βούλησή του.

Ο ήρωας αποτελεί το alter ego της
συγγραφέα, ενώ ο συνομιλητής του θα μπορούσε να παραβληθεί με έναν νοερό
αναγνώστη.

Η συγγραφέας συνομιλεί με πολλούς
λογοτέχνες και αρχετυπικές μορφές της αρχαιοελληνικής γραμματείας όπως τον
Όμηρο, τον Ελύτη, τον Παπαδιαμάντη, κλπ, όπου θέτει σε εξέχουσα θέση τον
Αριστοτέλη και τον Ευριπίδη, επιλέγοντας τον Οιδίποδα να εκπροσωπεί τον μοιραίο
αλλά και ανατρεπτικό άνθρωπο ο οποίος με ακριβό τίμημα προσπαθεί ο ίδιος να
διαγράψει την πορεία του και το τέλος της.

Η Δημητριάδου με το βιβλίο της
«Θηρίο ή Θεός» καταθέτει βαθύ στοχασμό σχετικά με την ελεύθερη βούληση του
ατόμου, την κοινωνική του υπόσταση και την είσπραξη νοήματος, ενώ αναμοχλεύει
τα αναπάντητα υπαρξιακά ερωτήματα και σκιαγραφεί την υπαρξιακή αγωνία του
ανθρώπου που αναζητά συμφιλίωση με την περατότητα και τον θάνατο.

Δέσποινα Καϊτατζή-Χουλιούμη

 

 

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *