cf83cf85cebdceadcebdcf84ceb5cf85cebeceb7 cebcceb5 cf84cebfcebd cf86cf8ecf84ceb7 cebaceb1cf81ceb1cf80ceb9cf80ceadcf81ceb7

Η νέα σειρά αναρτήσεων στο photo.gr συνεχίζεται με μια φιλοδοξία. Να γνωρίσουμε σταδιακά, εβδομάδα με εβδομάδα, και σε βάθος χρόνου, αξιόλογους εκπροσώπους της ελληνικής φωτογραφίας. Δραστήριους, ενεργούς, δημιουργικούς φωτογράφους στην ελληνική σκηνή, που συνθέτουν το παζλ της σύγχρονης φωτογραφικής πραγματικότητας.

Περιγράψτε μας με λίγα λόγια τη φωτογραφική σας διαδρομή ως σήμερα, για να σας γνωρίσουν οι αναγνώστες μας.
Η φωτογραφία ξεκίνησε για μένα σαν εφηβικό πάθος, που χωρίς καλά να το καταλάβω έγινε επάγγελμα. Σπούδασα στο νεοσύστατο τότε, τμήμα φωτογραφίας του ΤΕΙ Αθήνας και από την αρχή ένοιωσα ότι αυτό είναι πραγματικά που θέλω να κάνω. Το ‘90 βρέθηκα στην Αμερική και για μια διετία δούλεψα εκεί σε πόλεις όπως Denver, Los Angeles, San Fransisco και Nέα Yόρκη. Ουσιαστικά εκεί έκανα τα πρώτα επαγγελματικά μου βήματα. Όταν γύρισα ίδρυσα το δικό μου studio στην Αθήνα. Συνεργάστηκα με περιοδικά και διαφημιστικές εταιρείες, κυρίως όμως είχα την τύχη να έχω πάντα διπλά μου σπουδαίους συνεργάτες. Μέχρι σήμερα το Studio Verve συνεχίζει την διαφημιστική φωτογραφία με σοβαρό και μεγάλο πελατολόγιο.

Μετά τα χρυσά χρόνια ως το 2010 και την κρίση, βλέπουμε αρκετή κινητικότητα στη φωτογραφία μόδας στην Ελλάδα. Αλλά με τι όρους και ποια είναι η πραγματικότητα πίσω από τις κουρτίνες;
Μετά την κρίση, όντως υπάρχει μια κινητικότητα στην φωτογραφία γενικότερα. Είναι έξαλλου η εποχή της εικόνας. Δεν αγγίζει όμως σε καμία περίπτωση την αίγλη των χρυσών χρονών. Μεγάλο κομμάτι αυτής της κινητικότητας, αφορά πια το internet και τα social. Yπάρουν πολλοί νέοι σχεδιαστές, μερικοί εξαιρετικά ταλαντούχοι και κάποιοι περιστασιακοί. Αντίστοιχα και μια νέα γενιά πολύ υποσχόμενων φωτογράφων, στυλιστών make up artists κτλ. αλλά και κομήτες που απλά χαλάνε την αγορά. Έχω την αίσθηση, ότι οι διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στο σπουδαίο, το καλό, το μέτριο και το κακό, έχουν λειανθεί.
IMG 9009Η προβολή με τηλεοπτικά show τύπου GNTM έφερε ένα γενικότερο ενδιαφέρον για τη φωτογραφία μόδας. Έχει όμως το glamour που φαντάζεται το κοινό;
Τα show τύπου GNTM, είναι απλώς reality, που καμία σχέση δεν έχουν με την πραγματικότητα. Η μόδα είναι μια δύσκολη αγχωτική δουλειά, όπως όλες. Είναι παγίδα να την θεωρούμε τόσο μοναδική και glamorous.

Πόσο διαφορετικό είναι το ύφος και οι τάσεις στο είδος της μόδας σε σχέση με δύο δεκαετίες πριν;
Οι τάσεις στην φωτογραφία κάνουν κύκλους, όπως ακριβώς και στην ίδια την μόδα. Το ύφος προσαρμόζεται στην αισθητική της εποχής και τις δυνατότητες της τεχνολογίας. Αν πρέπει να κάνω έναν διαχωρισμό, αυτός θα είναι ανάμεσα στην εποχή του φιλμ και την ψηφιακή. Την εποχή των περιοδικών και αυτή του Instagram.3L1A9349 1Οι πελάτες σας αφήνουν ανεξαρτησία ή θέλουν να επεμβαίνουν;
Οι έξυπνοι πελάτες δεν επεμβαίνουν ιδιαίτερα. Διαλέγουν το φωτογράφο που τους ταιριάζει και τον αφήνουν να κάνει αυτό που ξέρει καλά. Αυτό για το οποίο τον επέλεξαν. Η πλειοψηφία, ναι, θέλει να έχει τον τελευταίο λόγο και είναι παρεμβατικοί.

Πόσο σημαντική είναι η δουλειά του στυλίστα, του κομμωτή κλπ. στο τελικό αποτέλεσμα;
Η δουλειά μας είναι ομαδική και ο στυλίστας, ο κομμωτής , ο μακιγιέρ, συμβάλλουν όλοι ισότιμα στο αποτέλεσμα. Είναι σημαντικό να έχεις καλή ομάδα.
Είναι αρκετή η ειδίκευση σήμερα για να υποστηρίξει επαγγελματικά ένα καλό φωτογράφο ή εξ των πραγμάτων πρέπει να είναι “ευέλικτος” και να ασχολείται και με άλλα είδη;
Οι παλιοί καλοί φωτογράφοι έκαναν τα πάντα. Όλα είναι φωτογραφία. Η αισθητική και οι γνώσεις είναι πάντα εκεί. Πιστεύω ότι πρέπει να είσαι ευέλικτος, αρκεί να περιορίζεσαι μόνο σε ότι μπορείς να κάνεις καλά.JUNGLE.5Στο δικό σας στούντιο και γενικά τη δουλειά σας με τι “ποσοστά” κατανέμονται τα φωτογραφικά είδη που απασχολείστε;
Δεν μπορώ να αναφέρω ένα συγκεκριμένο ποσοστό κατανομής της δουλειάς. Εξαρτάται από την εποχή και τις καταστάσεις.

CARS.3Στο instagram βλέπουμε την αγάπη σας για το ταξίδι και την περιπλάνηση στο αστικό τοπίο. Αυτό αφορά μόνον προσωπική δουλειά;
Η αγάπη για τα ταξίδια είναι ανεξάρτητη από την φωτογραφία, αλλά μπορεί να συνδυαστεί.
Είχα την τύχη να κάνω πολλά και ιδιαίτερα ταξίδια μέσω της δουλειάς. Ταξίδια μοιρασμένα ανάμεσα στη δουλειά και την προσωπική εξερεύνηση. Πάντα προσπαθούσα, στο ποσοστό που μου επέτρεπεο πελάτης, να προσαρμόσω την δουλεία στο ύφος, την κουλτούρα και την ιστορία κάθε τόπου.Karapiperis instaΑρκετοί φωτογράφοι αφιερώνουν πολύ χρόνο και προσπάθεια στην προβολή και επικοινωνία μέσω social media και θεωρούν ότι χωρίς αυτά ο φωτογράφος δεν έχει μέλλον. Πιστεύετε ότι είναι αποτελεσματικό ή αυτή η στάση βλάπτει τη φωτογραφία;
Τα social είναι αναγκαίο κακό-καλό. Δεν μπορείς να τα αγνοήσεις, δεν μπορείς να είσαι εκτός της εποχής. Είναι πια το σημαντικότερο μέσο προβολής της δουλειάς σου. Το κακό που κάνουν στην φωτογραφία, είναι ότι χαλάνε την αισθητική του κοινού καθώς είναι ανεξέλεγκτα ποιοτικά.
CARS.1Σύντομο βιογραφικό
IMG 3524Ο Φώτης Καραπιπέρης γεννήθηκε το 1968 στην Αθήνα. Σπούδασε φωτογραφία στο ΤΕΙ Αθηνών (Σχολή Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών).Το 1990 ιδρύει το πρώτο του studio και συνεργάζεται με πολλές εταιρείες και περιοδικά, στην Αθήνα και τις ΗΠΑ, ενώ παράλληλα γυρίζει τον κόσμο. Οι φωτογραφίες του, ευαίσθητες και εύθραυστες, είναι αποτέλεσμα της εμπειρίας και της ωριμότητας που διαθέτει αλλά και στην απόλυτη ηρεμία την ώρα που δημιουργεί. Το 2002 ιδρύει το Studio Verve που συνεχίζει μέχρι και σήμερα να ευημερεί αλλά και να μεγαλώνει’.
www.studioverve.gr
@studiovervephotography

@fotiskarapiperis


 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *