ceb5cebbcebbceb7cebdceb9cebacf8c box office cf84ceb1 cebcceb9cebacf81ceac cf80ceaeceb3ceb1cebd cf83ceb9cebdceb5cebcceac cebfceb9 cebcceb5

Τα 187.121 εισιτήρια του προηγούμενου τετραημέρου έγιναν 124.054 σε τούτο το χριστουγεννιάτικο που μόλις αφήσαμε πίσω μας. Παραδοσιακά, οι πιο γιορτινές μέρες (μάλλον) κρατάνε τους ενήλικες μακριά από τα σινεμά. Φέτος, όμως, δεν έφταιγαν μόνο τα τραπεζώματα και οι συγγενικές ή φιλικές υποχρεώσεις. Η ανησυχία για την αύξηση των κρουσμάτων του κορονοϊού, η media-κή τρομοκράτηση για την επέλαση της μετάλλαξης Ο και ο σχεδόν ακατέβαστος αριθμός θανάτων ημερησίως, λειτούργησαν ανασταλτικά και αυτό το πλήρωσε ουσιαστικά το «Σμύρνη μου Αγαπημένη». Από την άλλη, η… νεολαία δεν είχε κανένα πρόβλημα να ξεχυθεί στις αίθουσες και να κρατήσει το «Spider-Man: No Way Home» στην κορυφή του box-office, έστω κι αν η πτώση της προσέλευσης (σε σύγκριση με το επικό opening) ήταν πολύ υψηλή (-62%). Το έχουμε συνηθίσει αυτό με τις κομιξάδικες περιπέτειες, βέβαια. Έτσι, ο ήρωας της Marvel έκοψε 57.761 εισιτήρια (από 120 οθόνες), αντιπροσωπεύοντας το 47% (περίπου) της αγοράς! Δυνατή Πέμπτη (16.936), καλή ακόμη και η παραμονή των Χριστουγέννων (12.542), αφανισμός στην πιο εορταστική μέρα των συγκεκριμένων γιορτών (8.834) και ανοδικό ξέσπασμα την Κυριακή (19.449). Με σύνολο στα 275.552 εισιτήρια μετά από τις πρώτες έντεκα μέρες προβολής του, το μόνο ενδιαφέρον που μένει να μετράμε είναι το αν θα ξεπεράσει το «No Time to Die» έως και τις 31 Δεκεμβρίου, ώστε να γίνει το #1 φιλμ του 2021.

SMYRNH MOY AGAPHMENH 690

Για να καταλάβουμε λίγο καλύτερα τι συνέβη με το «Σμύρνη μου Αγαπημένη», ας δούμε (και) πόσα εισιτήρια κόπηκαν σε κάθε μέρα ξεχωριστά, επί του συνόλου της αγοράς. Χωρίς αυτό να θεωρηθεί απόπειρα… «δικαιολογίας». Η Πέμπτη ήταν μετριότατη (31.847), η παραμονή των Χριστουγέννων άθλια (22.139), το Σάββατο… ακόμη χειρότερο (21.156) και μονάχα η Κυριακή έφερε ένα σχετικό κλίμα γιορτής στα ταμεία (48.912). Έτσι, φτάσαμε σε ένα άνοιγμα της τάξης των 28.675 εισιτηρίων (από 129 οθόνες) για τη «Σμύρνη» (γύρω στο 23% της αγοράς, δηλαδή). Η λέξη «απογοήτευση» δεν ταιριάζει καθόλου στις προσδοκίες που είχαν δημιουργηθεί για το φιλμ. Ένα μέτρο σύγκρισης σχετικά παραδειγματικό (κυρίως λόγω περιόδου διανομής, ελληνικότητας και παραγωγής για το μαζικό κοινό), είναι τα νούμερα της «Ευτυχίας» από το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Την παραμονή εκείνων των Χριστουγέννων, η ταινία του Άγγελου Φραντζή είχε κόψει 6.627 εισιτήρια και την ημέρα των Χριστουγέννων ανακτούσε δυνάμεις για να φτάσει τα 14.504 (από 109 οθόνες). Σήμερα, για τις ίδιες γιορτινές μέρες, τα αντίστοιχα νούμερα της ταινίας του Γρηγόρη Καραντινάκη είναι… 3.194 και 5.548. Σίγουρα, το κοινό της «Σμύρνης» είναι εκείνο που δεν το σηκώνεις εύκολα από το χριστουγεννιάτικο τραπέζι, όμως, φέτος παίζει σοβαρότατο ρόλο και ο φόβος αυτών των… μεγαλύτερων ηλικιών απέναντι στον κορονοϊό (εδώ να συμπληρώσω πως υφίσταται κι ένας άγριος σουρεαλισμός, να φοβάσαι να πας σινεμά λόγω πολυκοσμίας, αλλά να συμμετέχεις σε σπιτικές συναθροίσεις με όρεξη και κέφι!). Ας προσθέσω και την προσέλευση της Πέμπτης (5.448) και της Κυριακής (14.485), για να έχουμε πλήρη εικόνα της κατάστασης. Η επαρχία δεν έδωσε τόσο δυναμικό παρών, αφήνοντας την Αθήνα να κρατήσει τα σκήπτρα συνολικά (15.060 εισιτήρια, από 55 οθόνες). Πολλοί θα θυμούνται πως το μεγαλύτερο τετραήμερο της «Ευτυχίας» προέκυψε στην τέταρτη εβδομάδα προβολής της (!), οπότε η αγορά δεν χρειάζεται να πανικοβάλλεται. Έτσι κι αλλιώς, αυτό είναι το μεγαλύτερο έργο που θα παίζει στους ελληνικούς κινηματογράφους σε τούτο το διάστημα. Το word of mouth είναι θετικό και θεωρώ πως θα πάρει μπρος ο κόσμος, σταδιακά. Ο πραγματικός «σκόπελος» εδώ είναι ο κίνδυνος επιβολής νέων «μέτρων» (λουκέτων, δηλαδή) λόγω κορονοϊού στις ερχόμενες μέρες ή αμέσως μετά τις γιορτές. Εκεί δεν θα φταίει ούτε η ταινία, ούτε και ο κόσμος. Σε οποιοδήποτε άλλο ενδεχόμενο, πρέπει να υπάρξει πιο πολύπλοκος συλλογισμός. Τι θα έχει φταίξει αν η «Σμύρνη» δεν πάει; Αυτό που αναφέρω στην τελευταία παράγραφο της κριτικής του φιλμ συμβαίνει ήδη και… χάσαμε αυτό το κοινό (μαζί με την αφοσίωσή του για παρεμφερείς θεματικές ιστορικού ενδιαφέροντος); Ή μήπως το κινηματογραφικό κοινό απέχει τόσο… δραματικά από τα καλλιτεχνικά οράματα της Μιμής Ντενίση; Υπάρχει και μία ακόμη πιο ανησυχητική ερώτηση: μέσα σε όλο αυτό το διάστημα της πανδημίας, μήπως χάσαμε από τις αίθουσες (ειδικά, διότι δεν είναι εύκολο ν’ αρνηθεί κανείς την ψυχαγωγία ενός θερινού σινεμά) ένα μεγάλο ποσοστό υποψήφιων θεατών… ανεπιστρεπτί; Θα αντέξουμε μια τέτοια απώλεια; Οι επόμενες εβδομάδες (και οι απαντήσεις που θα μας δώσουν) είναι σημαντικότατες για το μέλλον των κινηματογράφων στην Ελλάδα. Σοβαρά.

The Matrix Resurrections 1

Τα πιο κακά μαντάτα για πρωτοεμφανιζόμενο τίτλο της εβδομάδας αφορούν στο «The Matrix Resurrections» και το άνοιγμά του στο #3 με 15.823 εισιτήρια (από 62 οθόνες). Εδώ έχουμε περίπτωση… dead on arrival, με βασική ευθύνη του ίδιου του studio της Warner Bros. Το πολυαναμενόμενο sequel μπορεί να δίχασε κριτικούς και θεατές, όμως, όταν το HBO Max το είχε διαθέσιμο από την πλατφόρμα του (και… έμμεσα παντού στο διαδίκτυο) από τις 22 Δεκεμβρίου (μία μέρα πριν από την ελληνική του πρεμιέρα), ταυτόχρονα με τις αίθουσες σε πολλές χώρες του πλανήτη, ήταν σαν να έβγαζε το studio τα ίδια του τα μάτια (ή να μετάνιωνε για το αποτέλεσμα και να «θυσίαζε» την παραγωγή του φιλμ για να σπρώξει καλύτερα το κανάλι του!). Στη χώρα μας, άνευ HBO Max, τα τορεντάδικα πήραν φωτιά πριν καν φτάσει το έργο στις αίθουσες! Οι αντι-spoiler-άδες που σέβονται τη μεγάλη οθόνη έσπευσαν την Πέμπτη (5.539) και αυτή ήταν η μέρα με τα καλύτερα εισιτήρια για το τέταρτο «Matrix» εδώ. Το υπόλοιπο τριήμερο είχε αυτή την απόδοση: 2.881, 2.936 και 4.467 εισιτήρια, στις αντίστοιχες μέρες. Πάντως, η ήττα ήταν τεράστια και στις ΗΠΑ, με μόλις 12.000.000 δολάρια εισπράξεων στο τριήμερο, από το #3, επίσης. Ας ελπίσουμε ν’ αλλάξει πολιτική η Warner για το 2022…

SING 2 2

Στο #4 συναντάμε το sequel του πετυχημένου animation «Τραγούδα! 2» (φωτό) με 11.928 εισιτήρια (από 101 οθόνες), δηλαδή μόλις -23% πτώση σε σχέση με το άνοιγμά του. Έσκισε την Κυριακή (6.005), ενώ τις υπόλοιπες μέρες κυμαινόταν στα 2.000 εισιτήρια. Έχει… εορταστικό δρόμο μπροστά του, μέχρι και την αργία των Φώτων, με το σύνολό του μετά από τις πρώτες έντεκα μέρες προβολής του να βρίσκεται στα 31.588. Το top 5 συμπληρώνει το «The Black B4chelor» (-52%) με 2.894 εισιτήρια (από 14 οθόνες) και σύνολο στα 36.063. Για πρώτη φορά, ταινία αυτού του ελληνικού franchise δεν πλησιάζει καν την κατοστάρα!

MOONBOUND 1

Νέα είσοδος στο #6 για το παιδικό animated «Φεγγαρόσκονη» (φωτό) με 2.151 (από 64 οθόνες), με την Κυριακή να ξεχωρίζει (1.032). Ακολουθεί το επίσης animated «Ενκάντο» της Disney (-54%) με 1.924 εισιτήρια (από 44 οθόνες) και σύνολο στα 41.467. Και εδώ αποχαιρετούμε τα τετραψήφια νούμερα… Στο #8 συναντάμε τον «Οίκο Gucci» με τρομακτική απώλεια οθονών, άρα και ποσοστιαία πτώση (-85%!). Έκοψε 616 εισιτήρια (από 5 οθόνες), έχει φτάσει τα 92.711 και με τέτοιο ξεφούσκωμα δεν έχει καμία τύχη να προσεγγίσει την κατοστάρα (που είχα προβλέψει). Η «Γαλλική Αποστολή» του Γουές Άντερσον (-51%) βρίσκεται στο #9, έκοψε 472 εισιτήρια (από 6 οθόνες) και έχει φτάσει τα 13.290 σε σύνολο, ενώ την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν οι αλμοδοβαρικές «Παράλληλες Μητέρες» (-10%) που ξαναμπήκαν στο top με 276 εισιτήρια (από 4 οθόνες), με σύνολο στα 35.314.

Το επόμενο box-office report θα διαβαστεί στο 2022. Μέχρι τότε, τις καλύτερες ευχές για πιο γεμάτες (και ανοιχτές) κινηματογραφικές αίθουσες. Υπάρχουν και άλλες (σπουδαίες) ταινίες εκεί έξω, εκτός από το… «Μην Κοιτάτε Πάνω» στο Netflix!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *