ceb5cebbcebbceb7cebdceb9cebacf8c box office ceb7 cf84ceb9cebcceae cf84cf89cebd cf8ccf80cebbcf89cebd cf83cf84cebf venom 2

Και Χρυσό Φοίνικα είχαμε και νέο Αλμοδόβαρ είχαμε και sequels της «Οικογένειας Άνταμς» και του «Halloween» είχαμε. Αλλά οι περισσότεροι θεατές προτίμησαν… τίτλους που συνεχίζονταν εδώ και εβδομάδες, δείχνοντας ότι δεν υπάρχει λόγος να κατεβαίνουν βιαστικά τα έργα, πλέον (πόσω μάλλον λόγω των συνθηκών που επιβάλλει ο κορονοϊός στις αίθουσες). Και κάπου εδώ θυμόμαστε την ανάγκη της ύπαρξης της (παλαιόθεν) β΄ προβολής! Του σινεμά της γειτονιάς, που «συντηρούσε» τις ταινίες προηγούμενων εβδομάδων (και βάλε), δίνοντας και μια δεύτερη ευκαιρία σ’ εκείνες που εξαφανίζονταν άμεσα από το κέντρο (της Αθήνας, ειδικά). Τρέχα πες το τώρα αυτό σε αιθουσάρχη που έχει «καλομάθει» με φρεσκαδούρα κάθε Πέμπτη… Εδώ, όλοι μαζί τα βγάλατε τα ματάκια σας. Και διανομείς και ιδιοκτήτες κινηματογράφων που, αμφότεροι, έμπλεξαν τα μπούτια τους και στον (ύψιστης σημασίας) παράγοντα του προγραμματισμού. Για να μη βάλω στην «εξίσωση» και το «μπούκωμα» του κοινού, το οποίο φαίνεται ξεκάθαρα στους αριθμούς, επιβεβαιώνοντας μία παρατήρηση που έκανα στο προηγούμενο box-office report: τα εισιτήρια παγιώνονται σ’ ένα πλαίσιο μεταξύ εβδομήντα και ενενήντα χιλιάδων εισιτηρίων. Με τόσες καινούργιες προτάσεις σ’ αυτό το τετραήμερο, από τα 79.579 ανεβήκαμε μόλις στα 82.477. Που μπορεί να ήταν και λίγο περισσότερα εάν κάμποσοι τίτλοι δεν είχαν διαρρεύσει στο… «home entertainment» (ως παράδειγμα της κατάστασης που επικρατεί, φιλμ που μετέφερε την πρεμιέρα του για τις προσεχείς εβδομάδες, σχολιάζεται ήδη στα social – ο διανομέας μάλλον περίμενε να βγουν και οι ελληνικοί υπότιτλοι…).

No Time to Die

Το κομιξάδικο sequel «Venom 2» παρέμεινε με μικρή διαφορά στην κορυφή, κόβοντας 14.390 εισιτήρια (από 81 οθόνες). Είχε σημαντική πτώση (-55%), πράγμα συνηθισμένο για ταινία αυτού του genre. Καλύτερη η προσέλευση το σαββατόβραδο (4.988), κι ας υπήρχε και η αργία της 28ης Οκτωβρίου την Πέμπτη (3.403). Συμπαθέστατο το σύνολο των πρώτων έντεκα ημερών προβολής, στα 63.561 εισιτήρια. Στο #2 κρατήθηκε το «No Time to Die» (φωτό) με εξαιρετικά μικρή ποσοστιαία πτώση (-18%), πόσω μάλλον για φιλμ που βρίσκεται στην πέμπτη εβδομάδα προβολής του! Έκοψε 13.405 εισιτήρια (από 58 οθόνες), προτιμήθηκε το σαββατόβραδο (4.784), αλλά είχε και αρκετά δυναμική Πέμπτη (3.441). Με τα αποψινά εισιτήρια που θα προστεθούν στο σύνολο των 280.010, ο τελευταίος Τζέιμς Μποντ του Ντάνιελ Κρεγκ θα γίνει η (μέχρι στιγμής) μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του 2021 στην Ελλάδα. Και έχει «ψωμί» ακόμη…

THE ADDAMS FAMILY 2

Αμετακίνητο και στο #3 το «Dune», επίσης με εξαιρετικό κράτημα (-22%), κάτι ιδιαίτερα ευχάριστο για ένα τόσο άψογο ποιοτικά φιλμ. Έκοψε ακόμη 13.191 εισιτήρια (από 62 οθόνες), με το σαββατόβραδο να φτάνει τα 4.059 και την Πέμπτη της αργίας να πιάνει εξίσου δυνατό score (3.539). Το σύνολό του βρίσκεται στα 81.078. Είχα γράψει ότι θα προσεγγίσει το ενενηντάρι, πλέον θα τα φτάσει σίγουρα και το μέγα ερώτημα είναι αν το πολύ καλό word of mouth θα του δώσει διάρκεια προβολής, ώστε να πάει ακόμη πιο ψηλά (κανονικό θρίλερ η κατοστάρα, δηλαδή). Στο #4 έκανε ντεμπούτο το animated sequel της «Οικογένειας Άνταμς» (φωτό). Το 2019, η πρώτη ταινία τούτου του αναπάντεχου (για παιδιά!) franchise έριχνε το «Joker» από την κορυφή (!), κόβοντας 23.611 εισιτήρια (από 131 οθόνες) στο άνοιγμά του. Σήμερα, μετράμε 11.477 εισιτήρια (από 103 οθόνες), δηλαδή περίπου -55% κάτω σε σχέση με το original. Σχεδόν όλα προέρχονται από τις μεταγλωττισμένες προβολές (μόλις 132 θεατές ενδιαφέρθηκαν να το παρακολουθήσουν στην αγγλική, από 2 οθόνες). Έσκισε στο weekend (3.929 και 4.141, αντίστοιχα), αλλά ευνοήθηκε πολύ και από την Πέμπτη (2.684), που χωρίς αργία θα ήταν ψόφια.

Madres Paralelas

Στο #5 άνοιξε η νέα ταινία του Πέδρο Αλμοδόβαρ «Παράλληλες Μητέρες» (φωτό), κόβοντας 9.731 εισιτήρια (από 34 οθόνες). Είναι το μικρότερο άνοιγμα έργου του Ισπανού σκηνοθέτη στη χώρα μας εδώ και πολλά χρόνια. Το πιο πρόσφατο παράδειγμα, το «Πόνος και Δόξα», είχε κάνει opening στα τέλη Οκτωβρίου του 2019 με 17.578 εισιτήρια (από 58 οθόνες). Βάζοντάς τα (και) σε μία αναλογία αριθμού οθονών, δεν μιλάμε για αποτυχία, φυσικά, και ο Αλμοδόβαρ έχει το κοινό του. Η πορεία του θα εξαρτηθεί από το που και πως θα συνεχιστεί. Προφανής η πρωτιά του σαββατόβραδου (3.277), καλή και η Πέμπτη του (2.358). Τελευταίο new entry στο top 10, από το #6, η συνέχεια της «Νύχτας με τις Μάσκες», που ξεκίνησε μέτρια με 8.671 εισιτήρια (64 οθόνες). Στα τέλη Οκτωβρίου του 2018, η πρώτη ταινία του Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν συγκέντρωνε 26.321 εισιτήρια (από 96 οθόνες) στα ταμεία. Σήμερα, η… διαρροή του sequel από τις 15 Οκτωβρίου σαφώς και αποδυνάμωσε την προσέλευση του fanbase στα σινεμά. Η Πέμπτη (2.390) εδώ σχεδόν ισοφάρισε το βράδυ του Σαββάτου (2.506). Ήταν και πολλά τα «παραδοσιακά» (#sarcasm) Halloween parties…

titane 2021

Στο #7 συναντάμε το animated «Ο Ρον Χάλασε» (-29%), το οποίο έκοψε 5.150 εισιτήρια (από 75 οθόνες). Όπως είθισται στο είδος το χειμώνα, η Κυριακή (1.920) ήταν η πιο δυναμική μέρα για την έξοδο της οικογένειας στα σινεμά. Έχει φτάσει τα 14.535 μετά από τις πρώτες έντεκα μέρες προβολής του. Στο #8 έκανε ποδαρικό το «Titane» (φωτό), η «art-house» ακρότητα που τιμήθηκε με Χρυσό Φοίνικα στις φετινές Κάννες. Για κάποιο αξιοπερίεργο λόγο, ολίγα (4, αν πρόσεξα καλά) σινεμά της Αθήνας το ξεκίνησαν με late night previews από την Τετάρτη και με βάση το σύνολο των 1.456 εισιτηρίων (από 13 οθόνες) του τετραημέρου, πρέπει να έκοψαν 156 εισιτήρια. Πρώτη σε προσέλευση κατέληξε να είναι η Πέμπτη (526), με τα εισιτήρια να παίρνουν την κατιούσα στο τριήμερο που ακολούθησε (233, 406 και 291, αντίστοιχα), είτε εξαιτίας της… φρίκης που έφαγαν οι πρώτοι θεατές, είτε εξαιτίας της… διαρροής του φιλμ. Dead on arrival. Στο #9, αντέχει ακόμη ο animated «Λούκα» (-30%), κόβοντας 1.385 εισιτήρια (από 21 οθόνες). Σύνολο στα 137.990. Απ’ ότι έμαθα, επειδή η Disney σταματάει τα release των ταινιών της στο home entertainment για την Ελλάδα, όσοι γονείς επιθυμείτε να το δουν τα παιδιά σας στα ελληνικά, σπεύσατε. Διαφορετικά, θα περιμένετε τον ερχομό του Disney+, που πήρε εκ νέου παράταση πρεμιέρας στα μέρη μας (για το 2022). Την πρώτη δεκάδα (με τετραψήφιο νούμερο πάντα, και αυτό είναι μία ευχάριστη λεπτομέρεια) συμπληρώνει ο «Άνθρωπος του Θεού», με ανύπαρκτη σχεδόν πτώση (-4%) και 1.135 εισιτήρια (από 18 οθόνες). Το… μαρτύριο της σταγόνας στο σύνολο (281.309), αλλά πλέον μένει με βεβαιότητα πίσω από τον… Άγιο Μποντ.

Και έρχονται εννέα (!) πρεμιέρες από αυτή την Πέμπτη. Πως λέμε… «Αποκάλυψη Τώρα» του Φράνσις Φορντ Κόπολα; Ακούω τις ναπάλμ από τώρα!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *