ceb5cebbcebbceb7cebdceb9cebacf8c box office ceb7 cf80ceb1cf84cf81ceb9cebaceae cf83cf84cebfcf81ceb3ceae cf85cf80ceb5cf81ceafcf83cf87cf85

Από τα ψηλά (τα 78.366 εισιτήρια του προηγούμενου τετραημέρου) στα χαμηλά (59.402 σ’ αυτό που μας πέρασε). Γιατί αυτό το «μούδιασμα» μετά από ένα υγιές και ανοδικό σερί δύο εβδομάδων; Το γεγονός ότι μόλις ένα από τα καινούργια φιλμ ήταν ικανό να συσπειρώσει διαφορετικά είδη θεατών με προορισμό τα θερινά σινεμά, δίπλα σε νέα μέτρα κατά του COVID-19, τα οποία προκάλεσαν δυσπιστία προς τις αίθουσες των multiplex. Όχι επειδή δεν παρέχουν αρκετή ασφάλεια στο κοινό, αλλά… είσοδος μόνο με πιστοποιητικό εμβολιασμού και μάσκα στη μούρη; Χωρίς ισχυρό δέλεαρ νέας ταινίας με προδιαγραφές ψυχαγωγικού blockbuster; Άντε γεια! Ως αποτέλεσμα, οτιδήποτε το πιο «multiplex-άδικο» από τα new entries της εβδομάδας (ειδικά) καταποντίστηκε! Μιλάμε περί τραγωδίας τριψήφιων αριθμών! Στα θερινά, δε, υπάρχουν συγκεκριμένα είδη που χαρακτηρίζονται σαν περιπτώσεις… «Dead On Arrival» και είναι καταδικασμένα να μην πλησιάσουν ποτέ τα πλέον hot μαγαζιά των Αθηνών, άρα το σκηνικό του ντόπιου box-office γίνεται όλο και πιο προβλέψιμο, με το ενήλικο κοινό, αγκαζέ με το καλό «στέκι», να κρατάνε ξεκάθαρα το πάνω χέρι της αγοράς και να ορίζουν τι θα επιζήσει! Τουλάχιστον, φέτος το πράγμα δείχνει να ψόφησε η «κωμωδιούλα» από Γαλλία, Ιταλία ή Ισπανία, όσο και το ισπανόφωνο (στερεότυπο) «θριλεράκι». Επιτεύχθηκε ένα κάποιο… ξεσκαρτάρισμα. Κάτι είναι κι αυτό! Βέβαια, το… απλησίαστο απέναντι στα multiplex, μας δίνει και ένα κακό μαντάτο σε σχέση με το τι έρχεται στους επόμενους μήνες, πέραν της καχυποψίας για το αν πρόκειται να λειτουργήσουν οι χειμερινές αίθουσες. Διότι ο κόσμος το ‘χει τούμπανο το επερχόμενο lockdown…

THE FATHER

Από την αρχή της θερινής σεζόν, είχα δηλώσει πως μονάχα δύο οσκαρικοί τίτλοι θα έχουν εμπορική τύχη στα θερινά. Η «Χώρα των Νομάδων» (βασικά επειδή βγήκε με το «καλημέρα σας» και μάζεψε το «χαρτί», έχοντας και την τεράστια υποστήριξη του βραβείου καλύτερης ταινίας της χρονιάς) και «Ο Πατέρας» (που στέκεται καλύτερα καλλιτεχνικά και η βαρύτητα του υποκριτικού θριάμβου του Άντονι Χόπκινς είχε τα κότσια να κάνει γκελ στο κοινό). Το πρώτο έχει φτάσει τα 45.243 εισιτήρια σε σύνολο, το δεύτερο βρίσκεται στα 42.299 μετά από έντεκα (μόλις!) μέρες προβολής. Διόλου περίεργο το ότι κατέκτησε την πρωτιά μέσα στο περασμένο τετραήμερο, με 13.051 εισιτήρια (από 31 οθόνες). Η πτώση του σε σχέση με το opening ήταν μικρή (-26%), το weekend ήταν σαρωτικό (4.616 και 3.561, αντίστοιχα), ενώ η Αττική (επί του συνόλου) συνέχισε να… «δέρνει» (11.314 εισιτήρια, από 23 οθόνες). Έχει ενδιαφέρον η περίπτωση του «Πατέρα», διότι το θέμα της ταινίας δεν είναι καθόλου… καλοκαιρινό, όμως, το έργο αξίζει της προσοχής ενός πιο ώριμου, adult κοινού, το οποίο δικαίως μπορεί ν’ αντιληφθεί την ψυχαγωγία και σε μια τέτοια… «ψυχοπλακωτική» μορφή.

Rifkins Festival 1Σε παρόμοιο μήκος κύματος και πολύ κοντά στα νούμερα του «Πατέρα», η πρεμιέρα του «Φεστιβάλ του Ρίφκιν» του Γούντι Άλεν (φωτό) βρέθηκε στο #2, με 12.312 εισιτήρια (από 33 οθόνες). Δείτε κι εδώ τις συμπεριφορές του… ίδιου target group θεατών στο weekend (4.364 και 3.152, αντίστοιχα), μαζί με την κυριαρχία της Αττικής (11.114 εισιτήρια, από 29 οθόνες). Θεωρώ πως και τα δύο φιλμ μπορούν να έχουν δυναμική συνέχεια με τόσο καλό word of mouth, δίχως ιδιαίτερο ανταγωνισμό άμεσα. Αρκεί να κρατηθούν τα… «στέκια». Στο #3 υποχώρησε (-54%) το animated «Λούκα», κόβοντας 9.922 εισιτήρια (από 59 οθόνες). Το σαββατόβραδο (3.108) ξεχώρισε, φυσικά. Ίσως να έπαιξε ρόλο η σοβαρή απώλεια οθονών (από 83), αλλά και η προτίμηση για… μπανάκι οικογενειακώς. Το σύνολο στα 78.908 εισιτήρια, πάντως, αφήνει ήδη τη σκόνη του σε οτιδήποτε άλλο προβλήθηκε στη χώρα μας φέτος το καλοκαίρι.

BLACK WIDOW 1

Η «Black Widow» (φωτό) πόνεσε από το πέσιμο (-71%), κόβοντας 5.893 εισιτήρια (από 51 οθόνες). Το παράδοξο της μεγαλύτερης προσέλευσης την Πέμπτη (1.839) αποτελεί κάτι το ανεξήγητο για την δεύτερη εβδομάδα προβολής ταινίας αυτού του τύπου. Εδώ, το… Disney+ σίγουρα έκανε ζημιά. Σύνολο μέχρι στιγμής στα 38.646. Όχι ιδιαίτερα φωτεινό το μέλλον τούτης της ηρωίδας της Marvel… Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει ο «Άσπρος Πάτος» με εξαιρετικό κράτημα (-15%), αλλά όχι κάτι πραγματικά ευκαταφρόνητο σε νούμερα (5.578 εισιτήρια, από 24 οθόνες). Τυπικά, το σαββατόβραδο ηγείται (1.916), ενώ το σύνολο βρίσκεται στα 32.341. Όχι άσχημα, αλλά σε άλλες εποχές (μη σου πω και χειμώνα…) θα μετρούσε τουλάχιστον τα διπλά.

THE CONVERSATION 1

Το ένατο μέρος του franchise των ταινιών «The Fast and the Furious» εμφανίζεται στο #6 ελαφρώς ενισχυμένο (+11%), με 1.815 εισιτήρια (από 24 οθόνες), αφού… κάποια multiplex αποφάσισαν να εντάξουν τον τίτλο στον προγραμματισμό τους. Στα 57.641 το σύνολο. Όταν βλέπεις και το σύνολο του «Κάλεσμα 3» στα 22.735 εισιτήρια, ψάχνεις να βρεις τι πήγε στραβά με τα «blockbusters» φέτος το καλοκαίρι στην Ελλάδα. Θα σας βάλω διαγώνισμα στο τέλος της σεζόν! Το δεύτερο επίσημο sequel τούτου του τίτλου έκοψε σ’ αυτές τις τέσσερις τελευταίες μέρες 1.414 εισιτήρια (από 20 οθόνες), με ποσοστιαία πτώση η οποία προσέγγισε το -53%. Ακολουθεί το animated «Κρουντς 2» (+10%), με 1.137 εισιτήρια (από 13 οθόνες). Έχει φτάσει τα 34.494 συνολικά. Στις δύο τελευταίες θέσεις ισοφάρισαν (!) οι επανεκδόσεις της «Συνομιλίας» (φωτό) και του «Mulholland Dr.», με 890 εισιτήρια, από 4 αθηναϊκές οθόνες, αμφότερες!

Πολύ σκληρά «έκλεισαν» τα πρωτοεμφανιζόμενα «Διαστημικά Καλάθια: Η Νέα Γενιά» (855 εισιτήρια, από 18 οθόνες), «Η Αιώνια Κάθαρση» (488 εισιτήρια, από 12 οθόνες) και «Spiral» (197 εισιτήρια, από 7 οθόνες).

Την ερχόμενη Πέμπτη, το δικό μας ΞΑΦΝΙΚΑ ΦΕΤΟΣ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ επιστρέφει για δέκατη συνεχόμενη χρονιά. Η επετειακή διοργάνωση θα πραγματοποιηθεί το διάστημα 22 – 28 Ιουλίου 2021, στον θερινό κινηματογράφο ΡΙΒΙΕΡΑ (Βαλτετσίου 46, Εξάρχεια), με 16 (!) κινηματογραφικούς τίτλους, μεταμεσονύκτιες προβολές και 2 αποκλειστικές πρεμιέρες που θα προκαλέσουν συζητήσεις. Μας βλέπω να μπαίνουμε top 10 στο επόμενο box-office report!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *