ceacceb3ceb1cebbcebcceb1 cf84ceb7cf82 diane arbus central park newyork

Μπρούτζινο άγαλμα της αξέχαστης αμερικανίδας φωτογράφου Diane Arbus εγκαταστάθηκε στην είσοδο του Central Park σπό την πλευρά του συγκροτήματος Doris Freeman Plaza, φιλοτεχνημένο από τη βρετανή γλύπτρια και conceptual artist Gillian Wearing.” To άγαλμα τιμά τη μνήμη και το έργο μιας πρωτοπόρου δημιουργού, φιλοτεχνημένο από άλλη μια σημαντική δημιουργού”, όπως σχολίασε ο Nicholas Baume, διευθυντής του Public Art Fund της Νέας Υόρκης. Το αξιοσημείωτο τοου έργου είναι ότι τοποθετήθηκε χωρίς βάθρο στο πλακόστρωτο και μοιάζει ζωντανό σαν τους καλλιτέχνες του δρόμου που υποδύονται ζωντανά γλυπτά σε πολλά κεντρικά σημεία μεγαλουπόλεων. Για να ετοιμάσει το έργο η γλύπτρια G. Wearing αξιοποίησε τη μέθοδο του κέρινου προπλάσματος ενώ η σχέση με την Arbus ξεκίνησε όταν άρχισε να πειραματίζεται το 2008 με μια σειρά φωτογραφιών: “Me as Arbus” όπου είχε προσπαθήσει να της μοιάσει σε ντύσιμο και έκφραση.diane arbus statue duoΣτη Νέα Υόρκη η εμφάνιση του αγάλματος στο Central Park όπου θα παραμείνει ως το καλοκαίρι του 2022, σχολιάστηκε ως οφειλόμενη τιμή για μια δημιουργό που δεν αναγνωρίστηκε επαρκώς στον τόπο της, ειδικά κατά τον τραγικό θάνατό της (αυτοκτόνησε το 1971). Μόνο μετά το 1990 άρχισε να συζητείται ευρύτερα η αξία του έργου της με τις συγκλονιστικές εικόνες από το περιθώριο της αμερικάνικης κοινωνίας. Diane Arbus portrait1949Μόλις το 2018 της αφιέρωσε μία καθυστερημένη νεκρολογία η έγκυρη εφημερίδα New York Times, στη σειρά Overlooked για τους σπουδαίους του πνεύματος και της τέχνης που είχαν αγνοηθεί κατά το θάνατό τους.
Έγραψαν λοιπόν οι ΝΥΤ τότε: “…H Diane Arbus είχε το προνόμιο να αφιερώσει μεγάλο μέρος της ζωής της καταγράφοντας το κοινωνικό περιθώριο. Από τότε που αφαίρεσε τη ζωή της, τα πορτραίτα της την κατέστησαν εμβληματική προσωπικότητα στην μοντέρνα φωτογραφία και επηρέασαν τρεις γενιές μεταγενέστερων φωτογράφων, αν και έγινε επίσης διάσημη για την αντισυμβατική της ζωή και την αυτοκτονία της… μετά από χρόνια διαδικασίας αποτίμησης της δουλειάς της κατανοούμε ότι η Arbus εμπνεόταν από το καλλιτεχνικό της όραμα αλλά και ένα εσωτερικό ψυχοκαταναγκασμό, και οι φωτογραφίες είναι απόρροια ενσυναίσθησης και εκμετάλλευσης. Αλλά και η ίδια είχε αφήσει υπαινιγμούς για τη δυσκολία κατανόησης και προσπέλασης των νοημάτων των εικόνων. ..” Και όπως είχε πει η ίδια: “H φωτογραφία είναι ένα μυστικό αναφορικά με ένα μυστικό. Όσο περισσότερα διηγείται τόσο λιγότερα γνωρίζουμε”.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *